#1 Profil osobisty zamiast fanpage

Podstawowy błąd większości polityków różnego szczebla to używanie w trakcje kampanii wyborczej profilu osobistego zamiast profesjonalnego fanpage. Główne powody dla który politycy powinni używać fanpage to m.in:

  • Dostęp do statystyk osób odwiedzających fan page
  • Nieograniczona liczba fanów (w wypadku stron osobistych max. to 5.000 osób)
  • Lepsze wyniki w wyszukiwarkach
  • I kilka innych potrzebnych rzeczy do prawidłowego prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych

 

#2 Dwa profile kandydata

Bardzo często politycy posiadają kila profili FB. Większość profili jest tworzona na potrzeby kampanii. Naprawdę warto zrobić remanent i usunąć niepotrzebne dane.

#3 Brak nazwy

Każdy profil FB po uzyskaniu 25 polubień, może mieć spersonalizowaną nazwę. Zamiast takiego dziwoląga http://www.facebook.com/pages/Jan-Nowak/143854752232314 możemy mieć http://www.facebook.com/jannowak
Zmianę nazwy profilu możemy przeprowadzić w sekcji Informacje – szczegóły tutaj

#4 Brak promocji

Niestety świat mediów społecznościowych jest tak zbudowany że bez promocji żaden kandydat nie dotrze do szerszej grupy wyborców. 90% polityków lokalnych i ogólnopolskich źle zarządza promocją w sieci m.in poprzez pozyskiwanie fanów a nie promocje konkretnych treści.

#5 Brak nazwy profilu FB na ulotkach

Chyba nie trzeba komentować, jeśli polityk ma profil FB to musi nim się chwalić wszędzie.

 

#6 Statystyki – nie dziękuję

Facebook poprzez statystyki dostarcza każdemu politykowi masę informacji o jego potencjalnych wyborcach. Oprócz prostych informacji takich jak przyrost fanów, można sprawdzić zasięg postów (liczbę osób do których dotarła informacja), jakich postów fani nie lubią itd.

#7 Brak strony powitalne (landing tab)

Landing tab (zakładka startowa) to prosta spersonalizowana strona powitalna na FB.

#8 Łączenie Facebooka z Twitterem

Facebook umożliwia synchronizację profilu z kontem Twitter. Jak pokazują dane nie warto jednak tego robić z kilku powodów:
Twitter to tylko 140 znaków które bardzo ograniczają komunikację.
Publikowane załączniku (zdjęcia/filmy/linki) na profilu FB znikają w momencie publikacji via Twitter.

#9 Puste udostępnianie

Z niewyjaśnionych powodów politycy udostępniają treści bez żadnego komentarza lub opisu. Puste udostępnienia wyglądają tragicznie dla wyborców. Zawsze warto napisać kilka zdań dlaczego udostępniany daną informację itd.

 

#10 …

Warto pamietać że wyborcy oceniają polityka poprzez profil FB.

zdjęcia – http://www.newmediacampaigns.com