polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

czwartek

13

Lipiec 2017

0

KOMENTARZE

4 rzeczy które musi zrobić (opozycja/PiS) żeby (wygrać/przegrać) temat #SN w sieci.

Autor , Kategoria Analizy

Na podstawie analizowanych danych prezentujemy ewentualne rozwiązania dot. zbliżającego się konfliktu.

#Opozycja

CEL:Wywołanie fali społecznego niezadowolenia (wywołanie presji) czyli brak akceptacji dla zmian #SN a docelowa odstąpienie przez PiS od reformy.

#1 Język
Analiza sentymentu komentarzy w social media w próbie 500/1000 wskazuje że głównym problemem z perspektywy przeciwników zmian w #SN jest uczucie tzn bezradności. Oparcie komunikacji na „marszach” jest identyfikowany w sposób neutralny lub negatywny. Mają na uwadze ww. Dane oraz doświadczenie z ostatnich miesięcy można wnioskować że główny przekaz w sieci powinien być skierowany na wizualizacje pozytywnej przyszłości i nadziej – tzw. „I have a dream”. Jednoczesne dane dot. zaangażowania i liczby nowych polubień wskazują że tylko zdecydowane działania (język) m.in blokada mównicy przynoszą największą konwersje i najbardziej angażują fanów. Resumując opozycja musi wypoziomować emocje pomiędzy twardą retoryka (obecnie komunikowaną jako #zamach) a pozytywnym przekazem lepszego jutra.

#2 Kukiz’15
Bez wsparcia (nawet częsciowego) #Kukiz’15 w sieci opozycja będzie miała ograniczone pole działania w mediach społecznościowych.

#3 Edukacja
Głównym problem dla #TK oraz #KRS była identyfikacja obywatela z ww. Instytucjami. Opozycja musi masowo i ekspresowo w sposób zrozumiały przeprowadzić akcje edukacyjną dot. #SN i ewentualnych konekwencji dla obywatela.

#4 Influencerzy
Aktywizacja jak największej liczby influencerów w sieci (blogerów, youtuberów) którzy poprą protest przeciw reformie #SN. (Case – #czarnyprotest)

#PiS

CEL: Maksymalnie uspokojenie nastrojów i tonowanie dynamiki dyskusji w sieci w temacie #SN.

#1 Język
Bardzo intensywna komunikacja negatywnych informacji dot. pracy #sądów w tym #SN

#2 Kukiz’15
Bez wsparcia (nawet częsciowego) #Kukiz’15 w sieci #PiS będzie miał ograniczone pole działania w mediach społecznościowych i może nie obronić tematu albo bardzo dużo stracić.

#3 Czas
Sprawa #TK pokazuje że temat #SN po 6mc „wypali się”

#4 #drugazmiana
Maksymalne uruchomienie dystrybucji informacji w sieci.

Komentarz

W obu przypadkach decydującą role odgrywa język komunikacji lub/i/oraz wsparcie Kukiz’15. Mając na uwadze dotychczasowe dane „wygrać” w sieci temat #SN dla opozycji będzie bardzo ciężko. Obecnie #PiS ma ogromną przewagę w liczbie wspierających profili dlatego sprawa #SN powinna być „łatwym” tematem do komunikacji. Warto zaznaczyć że ta „bitwa w sieci” będzie determinować cały wakacyjny sezon sondażowy.