Facebook stał się największym serwisem społecznościowym – tak dużym, że nawet podając liczbę obecnych użytkowników – nie będziemy już na bieżąco z tym wpisem.

Dla początkujących jak i doświadczonych polityków, Facebook zapewnia łatwy sposób bezpośredniego kontaktu i interakcje z wyborcami. Ze względu na to, że nic naprawdę nie znika
z internetu, to, co Ty sam i Twoi znajomi zamieszczacie na Twój temat online, może do Ciebie wrócić z podwójną siłą w momencie, w którym będziesz się tego najmniej spodziewać.

Czas więc zostawić swoją przeszłość za sobą, czas na świeży start w social media.

 

  1. Utwórz stronę swojej kampanii na Facebooku

Każdy polityk może utworzyć oficjalną stronę na portalu Facebooku. Portal ten pozwala na utworzenie oficjalnej strony, jeśli jesteś kandydatem lub jesteś autoryzowanym członkiem personelu tego polityka. Administratorzy szybko wyłapują fikcyjne strony i równie szybko je blokują wraz z usunięciem konta osoby, która taką stronę stworzyła.

WSKAZÓWKA: Pamiętaj, że chcesz utworzyć oficjalną stronę, a nie stronę społecznościową.

W przeciwieństwie do Twojego podstawowego profilu, strony Facebook są domyślnie widoczne dla wszystkich w internecie. Każda osoba na portalu może polubić Twoją stronę i obserwować ją. W ten sposób otrzymają oni przyszłe aktualizacje w ich kanale informacyjnym, będą mogli komentować i oddziaływać z Twoją stroną.

 

  1. Zaktualizuj swój profil na swojej oficjalnej stronie.

Użyj zakładki „Informacje”, aby dostarczyć użytkownikom informacji o sobie i swojej kampanii. Wypełnij ją tak szczegółowo, jak to tylko możliwe. Dodatkowo dodaj tam link do witryny swojej kampanii. Nie zapomnij, aby przesłać zdjęcie profilowe w lewym górnym rogu strony. Pamiętaj, że stare zdjęcia profilowe są archiwizowane i nie zastępowane, więc zachowaj profesjonalizm. Po skonfigurowaniu podstawowej strony możesz dodać kolejne zakłądki do wideo, dyskusji, zdjęć
i innych.

 

  1. Dodaj obraz tła na swojej stronie

 Facebook pozwala wybrać własne „zdjęcie okładkowe”, które znajduje się na górze linii czasu. Portal oświadcza, że zdjęcia nie powinny mieć charakteru promocyjnego i że nie powinny one zawierać zbyt wiele tekstu. „Cover photo” będzie pierwszą rzeczą, którą użytkownik widzi, więc powinno zrobić ono naprawdę dobre wrażenie. Regularnie zmieniaj okładkę, aby zakomunikować użytkownikom jak  najwięcej o swojej kampanii.

 

  1. Bądź autentyczny

 Teraz, gdy Twoja strona Facebook jest skonfigurowana, jesteś gotowy, aby zacząć angażować wyborców! Social media zapewniają różne sposoby, aby potencjalni wyborcy dowiedzieli się
o Twojej nowej stronie. Ponadto możesz promować stronę kampanii w swojej witrynie,
w wiadomościach e-mailowych, na portalu Twitter itp. Podczas prowadzenia kampanii możesz przyciągnąć innych, którzy także są zainteresowani Twoją pracą jako polityka.

WSKAZÓWKA: aktualizacje w serwisie Facebook mogą zawierać aktualizacje z witryny Twojej kampanii, komunikaty prasowe, artykuły informacyjne, przypomnienia o wydarzeniach, zdjęcia, uwagi osobiste
i inne.

Wyborcy oceniają autentyczność polityków, którzy korzystają z mediów społecznościowych. Kandydaci powinni pracować, aby umieć rozmawiać z czytelnikami,
a nie tylko dodawać aktualizacje swojej kampanii. To przecież sieć społecznościowa. Traktuj to jak nieustannie trwającą rozmowę z wyborcami. Przeczytaj komentarze, odpowiedz w razie potrzeby i zapoznaj się z tym, co mówią Twoi kibice (i przeciwnicy). Kandydatem powinien być ten, kto będzie publikować, a wiadomości i komentarze powinny być autentyczne. Chodzi o to, aby ludzie wiedzieli, lubili i zaufali. To się nie zdarzy, jeśli każdy post będzie brzmiał jakby został stworzony wprost przez agencję PRową.

Jeśli nie jesteś pewien, co robić w zakresie publikowania zmian lub promowania, podejrzyj

przykłady innych popularnych kandydatów.

 

  1. Nie bądź gburem

 Bądź sobą. Podziel się opiniami, swoją osobowością, a nawet (w granicach rozsądku) swoim codziennym życiem. Zastanów się, co wyborcy mogą chcieć wiedzieć lub jakie mogą mieć zainteresowania. Często publikuj, ale nie aż tak często, jakby wydawało się, że nie masz nic lepszego do roboty. Staraj się nie być zbyt negatywnym oraz nie zachęcaj do negatywnych postów innych. Smarowaniem przeciwników możesz zyskiwać u swoich zwolenników, ale możesz również łatwo pozbyć się osób, które nie są Ciebie pewne. Większość wyborców nigdy nie spotka Cie osobiście. Jeśli jesteś gburem i chamem online, wszyscy będą zakładać, że taki sam jesteś w prawdziwym życiu.

Facebook ma wiele aplikacji, które można dodać do swojej strony, aby zwiększyć jej funkcjonalność. Nawet podstawowe strony, które są dobrze wykonane, mogą zwiększyć Twoją kampanię i służyć jako narzędzie pomagające kandydatom komunikować się i rozpowszechniać ich idee.

 

Źródło: https://www.onlinecandidate.com/articles/facebook-tips-political-candidates