Pozyskiwanie wyborców w mediach społecznościowych to nie proste zadanie. Natłok informacji powoduje, że większość treści publikowanych przez polityków nie dociera zarówno do obecnych jak i potencjalnych fanów. Wpływa to na spadek zaangażowania fanów wyrażanego poprzez interakcje czyli polubienia, komentarz i udostępnienia. Bez tych działań profil polityka staje się „martwy” i zasadniczo ogranicza szanse na wybór lub reelekcję. Biorąc pod uwagę wszystkie ograniczenia, poniżej zostaje przedstawionych 5 kluczowych sposobów mogących zmienić poprawną internetową kampanię polityczną w kampanię skazaną na sukces.

#1 Zdjęcia zwiększają zaangażowanie fanów o 39%

93% spośród najbardziej angażujących postów na kanale Facebook posiadało zdjęcie. Dane wskazują, że posty ze zdjęciem osiągają:
• 53% więcej polubień

• 104% więcej komentarzy

• 84% więcej kliknięć w post lub link

Uwaga – największe zaangażowanie budzą własne (samodzielnie zrobione) zdjęcia. Według badań Wishpond posty ze zdjęciem wywołują o 120% więcej reakcji fanów niż posty nie zawierające fotografii, a albumy nawet o 180% więcej.

#2 Krótki post to o 23% większe zaangażowanie fanów
Przesyt informacji w sieci sprawił, że jej użytkownicy mało czytają. Dane Track Social wskazują, że posty zawierające poniżej 250 znaków mogą zdobyć 60% więcej zaangażowania niż dłuższe publikacje. Jeżeli post składa się z mniej niż 80 znaków, zaangażowanie może wzrosnąć nawet o 66%.

Dane jednoznacznie wskazują, że im krótszy post tym lepiej, gdyż potencjalnych wyborców nie interesują długie poematy.

#3 Używanie emotikon zwiększa liczbę komentarzy o 33%

Emotikony, czyli popularne buźki ?, według badań AMEX OPEN Forum bardzo pozytywnie wpływają na zaangażowanie fanów. Generują one:
• 33% więcej komentarzy
• 33% więcej udostępnień
• 57% więcej polubień

Emotikony dodają postom „ludzkiego oblicza”, dzięki czemu łatwiej nawiązać więź z odbiorcami.

#4 Posty publikowane w czwartek oraz piątek zyskują większe zaangażowanie o 18%

Badnia Buddymedia wskazują, że największe zaangażowanie zyskują posty publikowane w czwartki oraz piątki (+18%). Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest zbliżający się weekend ?.

#5 Znak zapytania ? To nawet o 100% więcej komentarzy

Badania przeprowadzone przez Kissmetric pokazują, że posty zadające czytelnikom pytanie otrzymują nawet dwa razy więcej komentarzy, niż te niezawierające pytajnika. Najbardziej angażującymi słówkami pytającymi są: czy, który oraz kto. Najmniejszy odzew generują pytania: dlaczego i ile.

Źródło: https://blog.bufferapp.com/7-facebook-stats-you-should-know-for-a-more-engaging-page