W sieci pojawia się coraz więcej informacji i analiz dotyczących ewentualnego wejścia do dużej polityki Prezydenta Słupska Roberta Biedronia. Ostatni sondaż IPSO dla serwisu oko.press wskazywał, że inicjatywa #RB może uzyskać 5% poparcia. Dla wielu komentatorów i analityków sceny politycznej taki wynik to rozczarowanie. W poniższej analizie postaramy się odpowiedzieć na pytanie co może wpływać na takie wyniki.

#1. Niskie zainteresowanie w sieci.

Pomimo, że dla zdecydowanej większości analityków i dziennikarzy temat inicjatywy #RB wydaje się być bardzo ważny i nośny, medialnie dane dot. zainteresowania w okresie ostatnich 90 dni wskazują, że użytkownicy poza lokalną siecią (Słupsk), praktycznie nie interesują się hipotetycznym nowym bytem, ale też samym #RB.

Geolokalizacja wskazuje, że poza Słupskiem (Zachodnio-Pomorskie) zainteresowanie #RB jest bardzo niskie.

#RB przegrywa zainteresowanie z innymi liderami politycznymi m.in Grzegorzem Schetyną, SLD czy Premierem Morawieckim.

Zasięg w sieci #RB średnia 700K / dziennie

#2. Niepolityczni fani.

Profil należący do #RB w kanale Facebook to prawie pół miliona fanów więcej niż profile #PiS i #PO razem wzięte. Bezdyskusyjnie profil #RB jest jednym z lepiej prowadzonych w Polsce.
Analiza ilościowa wskazuje, że pomimo dużej liczby fanów, profil #RB średnio angażuje (ostatnie 90 dni) około 3,5% / 4% wszystkich swoich fanów (czyli około 20-28K osób).

Dla porównania, w tym samym okresie cztery razy mniejszy profil #RAZEM zaangażował 10 tys. fanów.

Dziesięć razy mniejszy profil SLD zaangażował 5 tys. Fanów.

 

Warto zwrócić uwagę, że na profilach RAZEM czy SLD publikowane są treści 100% polityczne, natomiast w przypadku #RB treści politycznych jest bardzo mało. Analiza danych z postów z ostatnich 90 dni wskazuje, że zdecydowanie więcej interakcji i zaangażowania #RB zyskuje za niepolityczne posty.

To oznacza, że fani niekoniecznie muszą i chcą identyfikować się z polityką.

#3. Konkurencja

Dane z social media  jednoznacznie wskazują, że wbrew prowadzonym szerokim analizom i dyskusją na temat nowej inicjatywy #RB użytkownicy sieci bez większego entuzjazmu podchodzą do tematu.
Warto zwrócić uwagę na ogromną konkurencję, która może dość skutecznie zakrzyczeć #RB w sieci. Jednocześnie wsparcie #RB dla jednej z opcji politycznych (RAZEM lub SLD) może spowodować całkowitą marginalizację tej drugiej.

DANE:
www.brand24.pl
www.unamo.com
www.google.com
www.fanpagekarma.com
www.sentione.com
www.sotrender.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here