polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

poniedziałek

13

Listopad 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: 3 powody, dla których #ZjednoczonaOpozycja poniesie porażkę w sieci.

Autor , Kategoria Analizy

W ostatnich dniach doszło do kolejnego spotkania liderów opozycji. Głównym celem spotkań jest stworzenie podwalin pod przyszłe listy tzw. #ZjednocznonejOpozycji. Informacje i komentarze publicystów wskazują, że ten projekt pozostanie w sferze politycznych marzeń. Dane zebrane w sieci wskazują, że paradoksalnie brak porozumienia partii opozycyjnych ws. #ZjednoczonaOpozycja w krótkim i średnim okresie może im przynieść więcej pożytku niż szkody. Poniżej 3 powody, dla których obecnie #ZjednoczonaOpozycja może ponieść porażkę w sieci.

 

1. Brak zainteresowania

Analiza danych w sieci w temacie #ZjednoczonaOpozycja z ostatnich 12 miesięcy wskazuje na bardzo niskie (wręcz śladowe) zainteresowanie użytkowników tym tematem.

Samo zainteresowanie projektem ogranicza się tylko i wyłącznie do Warszawy i okolic.

Większe zainteresowanie w Internecie budzi #TotalnaOpozycja niż #ZjednoczonaOpozycja

2. Słabe zasięgi i zaangażowanie

Dane dot. zasięgu i zaangażowania wskazują, że temat #ZjednoczonaOpozycja uzyskał w ostatnich 12 miesiącach maksymalny zasięg 21.10.17 na poziomie 440K (około 700 wzmianek).

Miesięczne zestawienie wskazuje na średni zasięg 700K.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę ze w lipcu br. w czasie protestów #wolnesądy największy zasięg był 1,5MLN, ale nie przełożył się na emocje wyborców i sondaże.
Dane dot. Interakcji #ZjednoczonaOpozycja z ostatnich 12 miesięcy.

Profile, które miały największy wpływ na budowę zasięgu w sieci w temacie #ZjednoczonaOpozycja

Kanały komunikacji dot. #ZjednoczonaOpozycja

3. Brak synergii

Analiza zachowania fanów poszczególnych profili wskazuje, że praktycznie elektorat każdej partii żyje we własnej bańce informacyjnej.
#PSL ruch fanów

#Nowoczesna ruch fanów

#RAZEM ruch fanów

#SLD ruch fanów

#PO ruch fanów

Dlatego ewentualna zmiana nie przełoży się na pozyskanie nowych wyborców. Tylko „wciągnięcie” do projektu podmiotu z 2 strony barykady np.: #kukiz’15 czy #Porozumienie stworzyłoby efekt synergii i przyciągnęło nowych wyborców. W chwili obecnej to political fiction.

Warto zaznaczyć ze fani tzw. ruchów demokratycznych m.in #KOD, praktycznie w 100% są również aktywnymi fanami partii opozycyjnych, co daje przeświadczenie graniczące z pewnością, że aktywnie wezmą udział w wyborach bez względu na powstanie lub brak #ZjednoczonaOpozycja

Komentarz

Ostanie wydarzenia m.in #strajkrezydentów czy wcześniejsze #wolnesądy wskazują, że partie opozycyjne działając obok siebie zyskują tyle samo, co w przypadku „wspólnych” akcji – czyli nic. Spektakularnych zmian w preferencjach sondażowych nie widać, a sam proces „zjednoczenia” przynosi więcej problemów niż sukcesów.
Zjednoczona Opozycja na tym etapie w oczach samych wyborców nie budzi większych emocji i zainteresowania.

Jeżeli nie nastąpi drastyczna zmiana ordynacji wyborczej projekt #ZjednoczonaOpozycja w chwili obecnej nie ma szans na osiągniecie jakiegokolwiek sukcesu.

DANE:
www.brand24.pl
www.fanpagekarma.com
www.google.com