#1 Analogowa Kampania

Akcja #100imyPodBlokiem to w chwili obecnej główna siła napędowa kampanii #PJ. Dzięki codziennym spotkaniom z mieszkańcami, sztab #PJ otrzymuje świeżą dawkę kontentu, która zalewa media społecznościowe.

Jest to „kalka” spotkań #PAD w małych miejscowościach w 2015. Tak dobrze zgrana analogowa kampania z implementacją materiałów do sieci działa bardzo pobudzająco na fanów #PJ i demotywuje zwolenników #RT. Dobra koordynacja działań akcji analogowej #100imyPodBlokiem w social media może zapewnić wygraną Patryka Jakiego.

#2 Zaangażowanie fanów

Porównanie danych dotyczących zaangażowania fanów, zarówno w kanale Facebook jak i Twitter, wskazuje dużą przewagę #PJ.

Determinacja z jaką fani #PJ wspierają swojego kandydata w sieci powinny budzić podziw w innych sztabach wyborczych.. Oczywiście część znaczna wsparcia w sieci pochodzi spoza Warszawy, ale i tak dane w większości na tym etapie kampanii są nieosiągalne dla większości kandydatów. Poniżej mapa geolokalizacji kont biorąychc udział w akcji #100imyPodBlokiem

#3 Lokalna kampania

Analiza danych jakościowych wskazuję, że sztab #PJ w tzw. „pre-kampanii” całkowicie odskoczył od bieżących ogólnopolskich problemów #PiS.

Tematy takie jak #CzarnyProtest, #SN oraz konserwatywne poglądy samego #PJ, które mogły być dla niego obciążeniem, w chwili obecnej praktycznie nie istnieją. Sztab #PJ skupił się na tematach lokalnych i z tej pozycji dość sprawnie atakuje swoich konkurentów. Analiza popularności wpisów pokazuje duży nacisk sztabu #PJ na „lokalność kampanii”

#4 Media

Analiza danych dotyczących zasięgu wskazuje, że cała komunikacja sztabu #PJ jest dość mocna, dodatkowo wzmacniana przez tzw. media narodowe. Analiza popularności przekazów wskazuje na dużą ekspozycję medialnych brandów publicznych.

Gdyby zestawić liczbę wzmianek mediów, ekwiwalent w social mediach wygląda następująco:

Szacowna wartośc ekspozycji reklamowejk #PJ przez kanał TVPInfo  – 605K dolarów ost 30 dni

Szacowna wartośc ekspozycji reklamowejk #RT przez kanał TVPInfo  – 81K dolarów ost 30 dni

W wypadku innych kontrkandydatów widać wyraźnie duże braki.

Komentarz

#PJ posiada bardzo oddanych fanów i realizuje strategie lokalnej kampanii przy dość dobrym wykorzystaniu mediów. Otoczony jest tytanową tarczą, która w chwili obecnej przez przeciwników jest trudna do przebicia. Koronnym przykładem jest sprawa wspierającego kampanie #PJ vlogera #Mateckiego. Póki co sztaby konkurentów nie znalazły skutecznych środków tonowania/spowolnienia kampanii Patryka Jakiego.

DANE:
www.brand24.com
www.google.com
www.fanpagekarma.com
www.unamo.com
www.sotredner.com
www.sentione.com

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here