polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

piątek

3

Listopad 2017

1

KOMENTARZE

ANALIZA: 4 sygnały z #socialmedia po ogłoszeniu kandydatury Trzaskowskiego.

Autor , Kategoria Samorząd, Warszawa, wybory2018

#1 Ogromne zainteresowanie użytkowników sieci

Zebrane dane jednoznacznie wskazują, na bardzo duże zainteresowanie kandydatem #PO w sieci.

Warto zwrócić uwagę, że temat #Trzaskowskiego czterokrotnie przewyższył zainteresowanie, ewentualnym kontrkandydatem #PatrykJaki. Jest to o tyle istotne że w badanym okresie odbyła się m.in komisja weryfikacyjna dot. #Nabielaka9, oraz bardzo duża akcja w sieci #Stałempodblokiem, wspierająca Pana Ministra.

Dodatkowo dane dot. geolokalizacji wyszukiwań wskazują, że #Trzaskowski wzbudził duże zainteresowanie tylko w Warszawie.

2 Wojna pozycyjna

W momencie ogłoszenia kandydatury na #Trzaskowski, spadła fala krytyki głownie ze strony #PiS. Taktyka, która była skuteczna w 2015 i pomogła partii rządzącej pokonać #PO, ewidentnie w 2017 nie będzie tak skuteczna.

Zasięg #hasztagów wymierzonych w #Trzaskowskiego
#4kadencjaHGW zasięg w sieci 413K

#POdmana zasięg w sieci 182K

Zasięg #hasztagów wspierających w #Trzaskowskiego
#Trzaskowski2018 zasięg w sieci 331K

#MądraZmiana zasięg w sieci 101K

Dodatkowo warto zwrócić uwagę, na szybkość odpowiedzi na działania przeciwnika m.in sondy internetowy z obu stron. Pierwsze niecałe 24h tego starcia, które będzie trwać ponad rok, pokazuje jedno: w sieci nie będzie kolejnego „blitzkrieg”. ale długa żmudna wojna pozycyjna.

3 Brak strategii

Analiz jakościowa pokazuje jedno, ani #Trzaskowski, ani jego oponenci nie mają (na ten moment) strategi działania. Publikacja przez #Trzaskowskiego na swoim profilu FB, długiego posta bez kluczowych haseł przekazu, grafiki i setek innych rzeczy, jest dużym błędem i pokazuje dużą ignorancje dot. mediów społecznościowych

Nauczką niech będzie fakt, że w dniu inauguracji zdobył tylko 375, a jego potencjalny konkurent nie robiąc nic 340.

Z drugiej strony analiza jakościowa, publikowanych postów przez przeciwników #Trzaskowkiego wskazuje na:

  • Szybkie wystrzelanie się z argumentów
  • Słabą znajomość warszawy i jej problemów
  • Bardzo infantylne podjeście do tematu

Definitywnie obie strony musza wrócić do deski kreślarskiej i zbudować kampanie na nowo.

4 Komisja Weryfikacyjna straci na znaczeniu

Spadające zainteresowanie w sieci tematem, komisji weryfikacyjnej, widać od kliku tygodni.

To na co warto zwrócić uwagę to ostania sprawa #Nabielaka9. Ten temat z perspektywy komunikacyjnej, teoretycznie niekorzystny dla #PiS, bardzo dobrze wykorzystało #PO. Post z filmem dot. #Nabielkak9 uzyskał ponad 11K udostępnień i 600K odsłon. Dla #PO oznacza to, że był to najlepiej dystrybuowany post w historii całego profilu.

KOMENTARZ

Wstępne sondaże dają przewagę #Trzaskowskiemu, ale pierwszy opublikowany post na jego fanpagu, może wskazywać na deja vu z kampanii Prezydenta Komorowskiego. Wczoraj w sieci wizerunek #Trzaskowskiego utrwalili zaprawieni w Bojach użytkownicy Twittera (czego w 2015 roku nie było).

Po drugiej stronie zaś, mamy infantylną komunikacje oderwana od realiów i estetyki wyborców Warszawy, oraz bardzo dużą determinacje do walki.

Analiza danych wskazuje, że klucze do ratusza ma lewica i to od jej wyborców będzie zależeć czy w drugiej turze pójdą do urn i na kogo zagłosują? Czy do urn pójdzie tzw. nowy wyborca #500PLUS, czy beneficjenci ustawy #dezubekizacyjnej?

To nie będzie kampania „spacerek”, ale kampania „suma wszystkich strachów”. Przez 12 mc obie strony stoczą śmiertelny bój, w którym liczyć się będzie kto mniej błędów popełni.
DANE:
www.brand24.pl.
www.monitori.com
www.sentione.com
www.fanpagekarnma.com
www.google.com

 

 

 

 

1 KOMENTARZE