polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

sobota

25

Listopad 2017

3

KOMENTARZE

ANALIZA: 4 wnioski po protestach #WolneSądy z #socialmedia

Autor , Kategoria Analizy

#1. Stracony czas

Analiza danych w okresie lipiec – listopad 2017 pokazuje że,:

  • Ogromne zainteresowanie tematem reformy sądów w lipcu br,
  • Brak skutecznych działań opozycji podtrzymujących zainteresowanie i emocje w kolejnych tygodniach,
  • Brak masowych, wspólnych działań opozycji np.: ogólnopolskie konsultacje ws. reformy itp w okresie sierpień – listopad.
  • Brak budowy emocji i zainteresowania przed kolejną listopadową próbą wdrożenia reformy sądownictwa.

Geolokalizacja zainteresowania tematem.

#2. No logo = no protest

Pomimo że protesty w lipcu miały charakter „no logo” to były silnie wspierane przez wszystkie partie opozycyjne. Próba budowy akcji protestacyjnej bez partii politycznych, to duże ryzyko. Analiza dystrybucji informacji o protestach w sieci wskazuje, że gdyby nie profile #PO i #Nowoczesnej siła dotarcia do innych użytkowników w sieci, byłaby bardzo mała. Dane jednoznacznie wskazują, że to partie uratowały w sieci wczorajsze demonstracje.

#WolneSądy
Zasięg w sieci – 2,5MLN / 3,7 wzmianek

TOP wpływ

#3xW
Zasięg w sieci – 1,4MLN / 2,1 wzmianek

TOP wpływ

#3. Nie ma „magicznego” algorytmu

W czasie lipcowych protestów, media rozpisywały się o „magicznych” algorytmach i sieciach powiązań, m.in organizacja #AkcjaDemokracja, które uruchamiają tysiące protestujących. W perspektywie czasowej widać, że „tajne” algorytmy które uruchomiły protesty w sieci to: przemówienie posłanki Gasiuk-Pihowicz i zaangażowanie fanów profilu #PO.

Dane z wczoraj

#4 #PJK decyduje o dynamice protestów

Kluczowym graczem w socialmedia zarówno w lipcu jaki i w listopadzie był #PJK (Jarosław Kaczyński). Jak wskazują dane, #PJK był bezpośrednim detonatorem lipcowych protestów, oraz hasło #zdraciekiemordy. Wczoraj #PJK także zaskoczył siec. Akcja #atlaskotów była odpowiedzią na wszystkie protesty opozycji.

#AtlasKotów
Zasięg w sieci – 5,8MLN / 7,9 wzmianek

TOP wpływ

Po raz kolejny okazuje się, że to humor #PJK decyduje ile osób wyjdzie na ulice.

Komentarz

#Atlaskotów wzbudził większe zainteresowanie w sieci niż reforma #SN i #KRS, zakaz handlu w niedziele i temat ordynacji wyborczej.

Protesty „no logo” wykazują minimalne zainteresowanie użytkowników sieci tematem #wolnesądy. Brak systematycznej pracy miedzy lipcem a listopadem i oddanie pola komunikacji #PAD i #PJK sprawiło, że budowa emocji w sieci dot. Reformy sądów będzie ogromnie trudna.
Pytanie kluczowe czy uliczne protesty dalej działają?

dane: www.brand24.pl www.google.com www.fanpagekarma.com

 

3 komentarze

  1. FW