polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

niedziela

16

Lipiec 2017

5

KOMENTARZE

5 powodów dlaczego opozycja może przegrać w sieci batalię o #SN?

Autor , Kategoria Analizy

Ci, którzy pierwsi staną na polu bitwy i oczekują wroga, są wypoczęci. Ci, którzy przybywają na pole ostatni i od razu przystępują do walki, są wyczerpani. Dlatego mądry wojownik sprawia, by wróg przyszedł do niego, natomiast sam nie udaje się do innych. Sun Zi

Dzisiejszy protest opozycji dot. reformy #SN wśród części komentatorów sceny politycznej został przyjęty chłodno. Analiza sentymentu opinii oraz liczby wzmianek wskazuje, że opozycja może realnie przegrać batalie o #SN. Poniżej 5 powód, które naszym zdaniem zadecydują o porażce lub sukcesie opozycji.

#1 Brak planu

Dzisiejsza demonstracja z perspektywy mediów społecznościowych była kompletnie nieprzygotowana. Brak wspólnego #hasztagu, fanpaga, kanałów #YT, komunikacji, grafik itd. Działania wyłącznie reaktywne powodują, że opozycja powtarza błędy komunikacyjne z przeszłości. Brak zaplanowanych działań w perspektywie 24h lub 48h to miękkie podbrzusze działań opozycji. Mając na uwadze historyczne doświadczenie należy przyjąć, że w wypadku #SN będzie tak samo. Brak planu praktycznie determinuje automatyczną porażkę.

#2 Złe grupy docelowe

Zarówno sondaże jaki i pogłębione analizy mediów społecznościowych wskazują, że opozycja komunikuje swój przekaz do tzw. elektoratu przekonanego, w grupie wiekowej 50+. Bez zdefiniowania na nowo autentycznego przekazu do wszystkich grup wiekowych w różnej formie
i ich dystrybucji różnymi kanałami, w chwili obecnej opozycja pozostaje bez możliwości większej mobilizacji szerszego elektoratu.

https://www.facebook.com/ogolnopolskistrajkkobiet/
To co dało „kopa” w mediach społecznościowych akcji #czarnyprotest, to 20letnie szafiarki, a nie komitety. Znamiennym jest fakt, że żadna partia opozycji nie udostępniła postu, który zrobił
w temacie #SN największy zasięg.

https://www.facebook.com/MaciekStuhr/?fref=ts

#3 Zły język

Politycy opozycji zamiast mówić o problemie i tłumaczyć/promować rozwiązania postępują całkowicie odwrotnie. Temat reformy #SN wybuchł 12.07 wieczorem, 13.07 temat uzyskał zasięg w sieci 7,3MLN. Każdy kolejny dzień to mniej wzmianek i mniej dyskusji o #SN. W dniu demonstracji 16.07 (dane z g.20:00) temat uzyskał zasięg w sieci na poziomie 1,6MLN.

Praktycznie oznacza to, że dziś mało kto wiedział po co spotkali się politycy opozycji. Chmura słów kluczowych z dzisiejszych przemówień pokazuje, że temat #SN praktycznie nie istniał.

#4 Brak produktu

Produkt, inaczej oferta polityczna to wypadkowa planu działania i języka. Dwa wielkie koncerny napojów słodzonych nie budują swojego przekazu opartego na tym, że nie są konkurencją, ale dlaczego są lepsi od konkurencji. W mediach spłecznościowych na negacji nie można zbudować sukcesu.

#5 Silna konkurencja

W porównaniu do 2007 dziś #PiS w mediach społecznościowych jest największym imperium (ale miewa lepsze i gorsze dni). Partyzantka #PO, złoty strzał #Nowoczesnej (#Misiewicze) bez siły #Kukiz15 niewiele wskórają. Bez technologi, nakładu środków wygrana będzie możliwa, jeśli #PiS nie podejmie walki tak jak dzisiaj.

Reasumując szału nie ma.

5 komentarzy

  1. martens@onet.pl
  2. Rafał Madajczak
  3. zet
  4. ja