polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

piątek

12

Maj 2017

1

KOMENTARZE

ANALIZA: #Biedroń2020

Autor , Kategoria 2020, Biedroń, PAD, prezyden, wybory2020

W ostatnich dniach w mediach pojawiły się sondaże dot. preferencji wyborczych w wyborach prezydenckich
w 2020r. Jako jednego z głównych kontrkandydatów wymienia się Prezydenta Słupska Roberta Biedronia. Mając na uwadze, że 3 lata w polityce to wieczność i wszystko może się zdarzyć, postanowiliśmy przeanalizować faktyczny stan posiadania i siłę Roberta Biedronia w mediach społecznościowych.

Dane podstawowe
Na tle innych konkurentów #RB jest jednym z popularniejszych polityków w mediach społecznościowych.

#JKM – 785K fanów
#PAD – 634K fanów
#PKukiz – 411K fanów
#RB – 380K fanów
#RPetru – 240K fanów
#DTusk – 169K fanów (ale jest to profil publiczny przewodniczącego RE)

Liczba nowych fanów FB od września 2015

#PAD + 331K nowych fanów
#RPetru +203K nowych fanów
#RB +195K nowych fanów
#JKM +138K nowych fanów
#DTusk +133K nowych fanów
#PKukiz +56K

Warto zwrócić uwagę że #RB od momentu wyborów parlamentarnych w 2015 praktycznie podwoił liczbę swoich fanów w serwisie FB.

Obecnie #RB (poza europosłem #JKM) jest politykiem którego profil FB wywołuje najwięcej reakcji w mediach społecznościowych.

Analiza danych

#RB w ostatnich 12mc uzyskał 571tys. wyników z czego 90,8% w mediach społecznościowych.

Liczba interakcji w mediach społecznościowych dot. #RB w ostatnich 12 miesiącach:

Polubień: 2,5MLN
Komentarzy: 264K
Udostępnień: 177K

Wartość rynkowa #RB w mediach społecznościowych wynosi około 6,4MLN USD.

Strategiczny w komunikacji dla #RB jest Facebook. Ponad 74% wypowiedzi dot. #RB miało miejsce właśnie
w tym kanale.

Średni miesięczny zasięg w sieci dot. #RB wynosi około 8MLN osób.

Porównując zasięg w sieci i liczbę wzmianek dot. #RB z urzędującym prezydentem #PAD, z jednej strony widać naturalny ogromny dystans (średni zasięg #PAD ok. 25MLN/mc), ale także potencjał.

Szczegółowa analiza ruchu fanów wskazuje, że profil #RB łączy zarówno fanów #PO, partii #RAZEM jak
i #Nowoczesnej.

Jest to o tyle korzystne, bo zarówno profil #PAD jak i profil #DTuska są zamknięte na elektorat lewicowy, który ze względu na demografię wyborczą może mieć kluczowe znaczenie.

Szczegółowa analiza fanów #PAD.

Szczegółowa analiza fanów #DTuska

Najbardziej popularne posty/tweety #RB (ost. 12mc)

https://www.facebook.com/223507664353257/posts/1045430222160993

https://www.facebook.com/223507664353257/posts/1039888689381813

https://www.facebook.com/223507664353257/posts/1208398162530864

KOMENTARZ

Pozycja startowa #RB z perspektywy mediów społecznościowych jest bardzo dobra. Duży autentyczny profil
i stały dynamiczny przyrost fanów. Są to wszystkie atrybuty jakie posiadał i użył #PKukiz w wyborach 2015.

Analiza treści i ruchu fanów wskazuje, że po stronie pretendentów do urzędu Prezydenta RP, #RB dociera
z komunikacją do najszerszej liczby odbiorców. Mając na uwadze dynamikę mediów społecznościowych jest to bardzo duży plus w wyborach #2020.

Skupiając się na dynamice przyrostu oraz liczbie interakcji pod najbardziej popularnymi postami, głównym zagrożeniem przed jakim stoi #RB w mediach społecznościowych jest przekształcenie się w niewybieralnego „krula” lewicowego Internetu. W praktyce #RB „musi” wygrać reelekcje w Słupsku.

Mając na uwadze media społecznościowe #RB stanowi w chwili obecnej teoretyczne zagrożenia dla #PAD. Pytanie czy znajdą się siły polityczne w realny świecie które teorie zamienią na praktykę ?

dane: www.monitori.pl www.fanpagekarma.com

1 KOMENTARZE

  1. Misia