Kompleksowa analiza danych pozyskanych z mediów społecznościowych wskazuje, że w starciu #Zeman vs. #Drahoš minimalną przewagę ma pretendent do fotela Prezydenta Republiki. Pytaniem kluczowym pozostaje czy sztab #Drahoš dzięki sieci zmobilizuje wystarczającą liczbę wyborców?

Zainteresowanie

Dane dotyczące geolokalizacji zainteresowana kandydatami w ujęciu czasowym 19.01.18 – 26.01.18 w poszczególnych regionach wskazują na większe zainteresowanie obecnym Prezydentem Republiki #Zemanem.

Jednak charakter wyszukiwanych haseł kluczowych dot. kandydatów nie daje całkowitej pewności czy jest to pozytywne zainteresowanie.

#Zeman

#Drahoš

Zasięg w sieci

Analiza zasięgu i liczy wzmianek po 2 debacie obu kandydatów wskazuje, że minimalnie większy zasięg i liczbę wzmianek generuje #Zeman.

Ponad 90% dyskusji o obu kandydatach toczy się na kanale Facebook.

Profile FB

Na kanale Facebook niekwestionowanym liderem pozyskiwania nowych fanów i ich angażowania w kampanie jest #Drahoš.

Oficjalne profile #Zemana oraz profile wspierające Prezydenta pozostają daleko w tyle. Mając na uwadze, że w Republice Czeskiej jest około 4,2MLN użytkowników Facebooka ten czynnik może mieć kluczowe znaczenie w budowaniu frekwencji wyborczej.

Komentarz
Zebrane dane wskazują, że obaj kandydaci w zainteresowaniu jak i dotarciu do wyborców prowadzą wyrównaną kampanię w social media. Duża przewaga #Drahoš na Facebook jest na pewno ważna, ale nie daje jednoznacznej gwarancji wygranej w 2 turze.

DANE

www.brand24.com www.fanpagekarma.com www.google.com www.unamo.com

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here