polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

sobota

9

Wrzesień 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: Czy kampania #sprawiedliwesądy jest skuteczna w #socialmedia ?

Autor , Kategoria Analizy

Polska Fundacja Narodowa 08.09.17 zaprezentowała nową kampanię informacyjną dot. reformy sądownictwa. Uruchomienie kampanii wywołało sporo komentarzy w mediach. Po 24h od uruchomienia kampanii za pomocą poniższej analizy, postanowiliśmy sprawdzić jakie jest realne zainteresowanie kampanią w sieci i jaki jest poziom dotarcia do wyborców. Twórcy kampanii oparli komunikacje w social mediach na trzech kanałach: Facebook, Twitter, YouTube.

Zainteresowanie w sieci

Analiza danych dot. Wyszukiwań wskazuje, że temat dot. #Sprawiedliwychsadów nie znalazł się w TOP 20 wyszukiwań z 08.09.17

Samo zainteresowanie akcją nie wydostało się poza Warszawę.

Zasięg w sieci hasła akcji „Sprawiedliwe Sądy” wyniósł 405K i 366 wzmianek.

TOP profile budujące zasięg:

TOP aktywne profile piszące o akcji:

Twitter

Sam hasztag używany przez autorów akcji #sprawiedliwesady uzyskał zasięg w sieci na poziomie 285K i 642 wzmianek.

TOP profile budujące zasięg

TOP aktywne profile piszące o akcji.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dość niską dynamikę przyrostu fanów. Profil przez 24h nie uzyskał nawet 1K followersów (stan na 12:00).

Główny tweet profilu promujący film uzyskał (stan an 12:00)

  • Komentarzy 145
  • Podaj dalej 502
  • Polubień 823

Mając na uwadze „siłę” komunikacyjną zwolenników reformy sądów w kanale twitter ww. wyniki dystrybucji mogą być dla twórców kampanii rozczarowujące.

Akcja została automatycznie strolowana przez przeciwników pod hasztagami #aferabillbordowa i #NiechZostanieTakJakByło

#aferabillbordowa
Akcja uzyskała zasięg w sieci na poziomie 803K i 132 wzmianek.

TOP profile budujące zasięg

TOP aktywne profile piszące o akcji.

#NiechZostanieTakJakByło
Akcja uzyskała zasięg w sieci na poziomie 213K i 240 wzmianek.

TOP profile budujące zasięg

TOP aktywne profile piszące o akcji.

Facebook

24h po uruchomieniu akcji w kanale Facebook liczba 251 obserwujących profil nie wydaje się być atrakcyjna.

Pierwszy post prezentujący film uzyskał 16K wyświetleń, 131 polubień, oraz 92 udostępnia. (stan 12:00)

Kolejne publikowane posty uzyskały 70% mniejszą interakcje.

YouTube

Przez 24h od uruchomiania kanał uzyskał 42 subskrybentów i łączną liczbę wyświetleń filmów na poziomie 25K

Film dot. reformy nie przedostał się do trendów.

Komentarz

24h po uruchomieniu, autorzy akcji „sprawiedliwe sądy” nie przedostali się do szerszej świadomości użytkowników sieci. Zasięg na poziomie 400-500k oznacza, że o akcji nie usłyszał nikt. Oglądalność spotów na łącznym poziomie 40-50 tys. jest bardzo niska. Może kolejne dni bedą bardziej owocne, ale efekt zaskoczenia, zainteresowania i świeżości, został całkowicie zmarnowany. Bez skutecznej dystrybucji cała akcja jest skazana na porażkę. Póki co, opozycja skuteczniej troluje akcje, niż dociera ona do użytkowników sieci.

Dane: www.brand24.pl www.google.com www.facebook.com www.twitter.com www.youtube.com