Wzrost cen paliw wywołał dyskusje wśród analityków polskiej sceny politycznej.
Czy ewentualna podwyżka może spowodować spadek zaufania do rządu #PMM i/lub partii rządzącej? Dane do poniższej analizy zostały zebrane w okresie 01.04.18 – 20.05.18.

Dane

  1. Analiza wypowiedzi wskazuje na gwałtowny wzrost liczby interakcji w temacie #podwyżkipaliw od 08.05.18. Temat, pomimo wielu komunikatów tonujących, do 20.05.18 bardzo dynamicznie rozwijał się w Internecie.
  2. Głównym kanałem dyskusji pozostaje Facebook. Jednak warto zauważyć rosnącą rolę Twittera. Slajdy 1-2
  3. Analiza interakcji wskazuje na dynamiczny wzrost liczby komentarzy oraz udostępnień. Slajdy 9-11
  4. Tematem w ponad 77% zainteresowani są mężczyźni. Slajdy 18-19
  5. W kanale Facebook temat podwyżki cen jest dystrybuowany przez profile zbliżone do Kukiz’15. Slajdy 23-25
  6. Analiza publikacji tematu w portalach wskazuje głównie na branżowe zainteresowanie tematem.
  7. Sentyment opinii internautów dot. podwyżki cen jest jednogłośnie negatywny.
  8. Kontekst 38% wszystkich wypowiedzi wskazuje, że osoba #PMM jest głównie obarczana podwyżką cen paliw. Slajdy 30-32
  9. #5Morawieckiego jest używany przez przeciwników #PMM do komunikowania podwyżki.
  10. Warto zauważyć, że w kontekście wypowiedzi pojawia się dość często temat „wzrostu cen ropy na świecie” 15% wszystkich wypowiedzi. Slajdy 34-37
  11. W badanym okresie najpopularniejsze posty nawiązujące do grupy Orlen i Lotos dotyczyły wzrostu cen paliw / zdjęcia stacji. Slajdy 39

Komentarz

Analiza danych jednoznacznie wskazuje, że popularność tematu w sieci jest głównie budowana przez profile związane z Kukiz’15. Strony dość sprytnie łączą wprowadzenie opłaty emisyjnej ze wzrostem cen na stacjach. Ugrupowanie #Kukiz15 stara się powtórzyć sukces akcji #paliwoPLUS z 2017 roku. Analiza zasięgów i zaangażowania fanów wskazuje, że obecną akcje #Kukiz15 popiera tylko 1/4 fanów zaangażowanych w działania w lipcu 2017. Inne partie opozycyjne nie wykorzystały podwyżki do silnego ataku na #PiS. W debacie w social media jest zauważalne to, że personifikowane są z osobą #PMM. Dane jednoznacznie wskazują, że #PiS w chwili obecnej nie traci z powodu wzrostu cen paliw.

Slajd 1

Slajd 2

Slajd 3

Slajd 4

Slajd 5

Slajd 6

Slajd 7

Slajd 8

Slajd 9

Slajd 10

Slajd 11

Slajd 12

Slajd 13

Slajd 14

Slajd 15

Slajd 16

Slajd 17

Slajd 18

Slajd 19

Slajd 20

Slajd 21

Slajd 22

Slajd 23

 

Slajd 24

Slajd 25

Slajd 26

Slajd 27

Slajd 28

Slajd 29

Slajd 30

Slajd 31

Slajd 32

Slajd 33

Slajd 34

Slajd 35

Slajd 36

Slajd 37

Slajd 38

Slajd 39

Slajd 40

Slajd 41

Slajd 42

Slajd 43

Slajd 44

Slajd 45

DANE:
www.brand24.pl
www.unamo.com
www.google.com
www.sotrneder.com
www.sentione.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here