Główne powody:

Ogromne zainteresowanie tematem w sieci.

Zebrane dane w sieci jednoznacznie wskazują ogromne zainteresowanie polskich użytkowników sieci tematem #GermanDeathCamps.

Zainteresowanie w latach 2004-2018

Geolokalizacja – wpisywanie hasła #GermanDeathCamps

Łączny zasięg w sieci w dniach 26.01-04.02.18 – 26,9MLN

Dane jakościowe i sentyment wskazują, że dyskusja o „polskich obozach” naruszyła szczególnie u młodych użytkowników sieci pewien kod kulturowy i wywołała reakcje obronną. Miliony interakcji w sieci w tym udział w akcji popularnych marek

źródło 

wskazują, że promowanie w sieci hasła #GermanDeathCamps przez polskich (głównie młodych internautów) stało się bardzo modne.

Utrata „momentu” przez Narodowców.

Kluczowym momentem dla wzmocnienia #PiS w sieci była rezygnacja przez Narodowców z protestu przed ambasadą Państwa Izraelskiego. Dla większości sympatyków narodowców dobrowolna rezygnacja został odczytana jako kapitulacja. Przyrost nowych fanów wskazuje na całkowity brak dynamiki.

Zbieżny przekaz #PiS z #Kukiz’15

Do „twardego” przekazu dołączyli politycy #Kukiz’15, którzy od odejścia części posłów o poglądach narodowych bardzo szybko tracili fanów w Internecie. „Twarda retoryka” przełożyła się na powstrzymanie spadków.

Brak spójnej i wspólnej komunikacji opozycji.

Dane dot. Nowoczesnej wskazują, że jako partia straciła najwięcej fanów w czasie trwającego kryzysu. Główny powód to przepływ fanów do PO.

Komunikacja #PO dot. utraty sojuszników nie znalazła szerszego wsparcia.

W tym samy czasie partia RAZEM i SLD nie były widoczne w czasie kryzysu.

Indywidualne działania posłów #ZjednoczonaPrawica 

Warto zaznaczyć, że wpływ na budowę świadomości w akcji #GermanDeathCamps elektoratu miały indywidualne działania posłów. Post posła Andruszkiewicza uzyskał ponad 60K udostępnień, co przekłada się na ogromną aktywacje i budowę zaangażowania w kanale Facebook.

Podobną pracę w kanale Twitter dokonał poseł Tarczyński.

Komentarz

Analiza danych wskazuje jednoznacznie, że dzięki #GermanDeathCamps w chwili obecnej na politycznym rynku wewnętrznym największe zyski w sieci odnosi PiS.

Partia rządząca dzięki:

  • „twardemu” przekazowi wewnętrznemu
  • słabości środowisk narodowych,
  • braku skutecznej komunikacji opozycji liberalnej i lewicowej
  • zbieżnemu przekazowi z Kukiz’15

konsoliduje wokół swoich rozwiązań zarówno elektorat radykalnie prawicowy jak i umiarkowanie konserwatywny, identyfikujący się z akacja #GermanDeathCamps.

Mając na uwadze powyższą sytuację polityczną przypominam wydarzenia z lipca 2017 roku i reformę #KRS. W wypadku weta #PAD partia rządząca utrzyma nowych wyborców pozbawiając opozycję politycznego tlenu. Brak skutecznej komunikacji i strategii na ewentualne weto PAD może być bardzo kosztowne w słupkach poparcia dla wszystkich partii opozycyjnych.

DANE

www.brand24.pl www.fanpagekarma.com www.followthehashtag.com

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here