Zebrane dane z sieci dot. Polskiej Fundacji Narodowej wskazują, że w ostatnich 3 miesiącach z dnia na dzień wizerunek organizacji odpowiedzialnej m.in za zajmowanie się wizerunkiem Polski drastycznie się pogarsza. Liczba negatywnych opinii na temat działań fundacji, w tym ich zasięg i skuteczne dotarcie wskazuję, że w oczach użytkowników sieci #PFN staje się synonimem nieudolności.

Chronologia Analiza wzmianek i zasięgów wskazuje, że działania #PFN w sieci miesięcznie docierają średnio do 6MLN użytkowników.  Warto zauważyć intensyfikacje liczby wzmianek w sieci w momentach kryzysowych m.in #Ustawa IPN, sprawa rejsu.

Źródła dyskusji o działaniach #PFN wskazują na przewagę kanału #Twitter. Z perspektywy fundacji jest to dość nie korzystna sytuacja, ponieważ oznacza, że działania #PFN są głownie oceniane przez influencerów i dziennikarzy, którzy mają duży wspływ na debatę publiczną.

Podział demograficzny osób dyskutujących o #PFN w sieci wskazuje na dużą przewagę mężczyzn co oznacza, że ewentualne opinie i ocena pracy #PFN są formułowane ostrzej i bardziej dosadnie.

Analiza sentymentu opinii wskazuje jednoznacznie, że każde działanie #PFN wywołuje ogromne falę negatywnych komentarzach. Paradoksalnie im głośniej o pomysłach #PFN, tym gorzej dla samej organizacji.

Przykłady negatywnych komentarzy

Analiza miejsc w których przebiega dyskusja o działalności fundacji wskazuje m.in., że #PFN stał się też symbolem/ wrogiem dla dużej części użytkowników sieci ze względu na sytuację polityczną. Jednocześnie działań #PFN nikt w sieci nie broni.

Dane profili własnych zarządzanych przez #PFN wskazują, że profil w kanale Facebook prowadzony jest poprawnie, ale jego wpływ na dyskusje w sieci jest bardzo mały.

Kanał #PFN – Facebook

Dane wskakują, że komentarze w sieci na temat #PFN pojawiają się w większości przy wzmożonych kryzysach wizerunkowych.

Kanał #PFN – YouTube

Warto zwrócić uwagę na zainteresowania fanów, którzy lubią profil #PFN

Wyszukiwania #Wikipedia

Komentarz

Zebrane dane wskazują jednoznacznie, że działania #PFN wywołują w sieci ogromny zasięg i zainteresowanie. zdecydowana zaś większość opinii na temat tych działań ma charakter bardzo negatywny. W przestrzeni mediów społecznościowych nikt nieborni sensowności działań #PFN. Przykład złej komunikacji z dziennikarzami pokazuje, że #PFN całkiem nieświadomie dociera ze złym wizerunkiem do nowych użytkowników w sieci.

Przy tak zszarganej reputacji wydaje się, że #PFN powinna dokonać całkowitej zmiany komunikacyjnej.  Charakter działań #PFN powinien skupić się na wspieraniu dobrych pomysłów niż na ich kreowaniu. Istnieje duże ryzyko, że w chwili obecnej #PFN będzie miała ogromne problemy z odbudową swojego wizerunku w sieci, oraz realizacją celów statusowych.

DANE

www.brand24.plwww.unamo.comwww.google.comwww.sentione.comwww.sotrender.com

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here