polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

czwartek

12

Październik 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: Kto pozyskuje nowych wyborców dla #PiS w sieci?

Autor , Kategoria Analizy

Pomiary preferencji wyborczych wskazują na przyrost nowych grup wyborców po stronie partii rządzącej. W poniższej analizie postaramy się odpowiedzieć na pytanie, które profile w social media konwertują (pozyskują) największe rzesze wyborców?

Parlamentarzyści

Miesięczna analiza popularności (wypadkowa interakcji polubienie, komentarzy, udostępnień) wpisów parlamentarzystów PO i PiS w kanałach Twitter i Facebook wskazuje, że pierwsze 3 miejsca zajmują politycy PiS.

#1 Patryk Jaki
#2 Dominik Tarczyński
#3 Maciej Wąsik
#4 Borys Budka
#5 Tomasz Siemoniak
#6 Bartosz Arłukowicz
#7 Beata Szydło
#8 Antoni Macierewicz
#9 Agnieszka Pomaska

Popularność postów Patryka Jakiego w okresie 12.09.17 -11.09.17 wyniosła łącznie 113K. Łączna wartość popularności postów reszty polityków w rankingu wyniosła 155K.

Warto zaznaczyć, że w analizowanym okresie profil FB Patryka Jakiego zyskał większą liczbę fanów (8,8K), niż profile wszystkich partii opozycyjnych łącznie.

Głównym punktem zwrotnym w nowym dotarciu do wyborców i ich konwersji była sprawa #Rimini. Brutalny gwałt na polskiej parze we Włoszech wywołał takie samo zainteresowanie w sieci jak temat dot. reformy #SN i #KRS

Słynny komentarz Patryka Jakiego w tej sprawie otworzył PiS drogę do pozyskiwnania nowych wyborców w sieci.

 

Partie

Oprócz profili polityków analizowaliśmy także profile partii politycznych. Zarówno profile #PiS jaki innych partii opozycyjnych 95% ruchu fanów odbywa się w tzw. „Własnym sosie”
PO – aktywność fanów

PiS – aktywność fanów

#PiS jak i inne partie nie potrafią lub nie mogą dotrzeć do grup nowych wyborców. Profile polityków oczywiście odgrywają swoja część ale mają za małe zasięg i sieć dystrybucji. Przeciętny użytkownik sieci nie interesuje się polityką, dlatego trudno jest do niego dotrzeć i wzbudzić emocje.

Pogłębione analizy danych dot. przepływu fanów pomiędzy profilami partii rządzącej, a neutralnymi profilami pozwoliły na stworzenie mapy przepływu i dotarcia do fanów.

Mapa jednoznacznie pokazuje, że JEDYNYM powiązaniem pomiędzy partia rządzącą a resztą sieci są profile TVPInfo (FB i TT). Są to jedyne profile, które masowo docierają do wyborców w sieci. Jeżeli na mapę nałożymy popularność w social media, takich programów jak #Woronicza17 – zasięg w sieci ostatniego odcinka prawie 3MLN osób to uzyskamy całokształt skutecznosci.

Komentarz

Zebrane dane wskazują jednoznacznie, że popularności PiS w sieci i konwersja nowych wyborców zależy głównie od skuteczności, pomysłów i zaangażowania ekip obsługujących profile w socilamedia. Bez odpowiedniej dystrybucji #PiS nie dociera z informacją do nowych wyborców zresztą tak samo jako partie opozycyjne.