polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

niedziela

7

Maj 2017

2

KOMENTARZE

Analiza: #MarszWolności – 3 kluczowe wnioski płynące z sieci.

Autor , Kategoria analiza

06.05.2017 przez Warszawę przeszedł #Marszwolności organizowany przez #PO. W marszu udział wzięły również inne partie opozycyjne m.in #PSL, #Nowoczesna oraz organizacje takie jak #KOD. W poniższej analizie postaramy się odpowiedzieć na pytanie: Czy #Marszwolności był sukcesem w mediach społecznościowych?

#Marszwolności dane ilościowe (06.05.2017) 
Zasięg w sieci: 18,9MLN osób
Liczba wzmianek: 41.491
Liczba polubień: 4,6MLN
Liczba udostępnień: 2,3MLN
Liczba komentarzy: 11.911

TOP wpływowe profile które miały wpływ na budowę zasięgu w sieci:

TOP aktywne profile które najczęściej pisały o #Marszwolności:

#PO promowała #MarszWolności za pośrednictwem sieci od połowy kwietnia br. uzyskując łączny zasięg na poziomie 30MLN, natomiast liczba wzmianek osiągnęła poziom 76tys.

 

Warto zaznaczyć że marsz opozycji organizowany 07.05.2016 miał praktycznie 2 razy mniejszy zasięg w sieci, a liczba wzmianek była 4 razy mniejsza.

Zainteresowanie #MarszWolności w sieci

 

Geolokalizacja aktywności użytkowników Twitter piszących o #Marszwolności:
Świat & Europa

 

Chmura słów kluczowych dot. #MarszWolności:

Najczęściej używane hasztagi w trakcie #MarszWolności

Najbardziej popularne posty/tweety:
#1

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=852584931546234&id=585986771539386

#2

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154783271478740&id=102931488739

#3

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1547027791974457&id=1077045142306060

#4

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1620170478023302&id=592575504116143

#5

#6

 

KOMENTARZ

1#

#MarszWolności to po #CzarnyProtest największe z perspektywy mediów społecznościowych wydarzenie w sieci zorganizowane przez opozycje od 2015.

Bez wsparcia #PO żadna partia opozycyjna nie jest w stanie nawiązać walki z #PiS. W marcu br. #Nowoczesna samodzielnie zorganizowała marsz #Kochamcieeuropo który uzyskał minimalne zainteresowanie i małą ilość interakcji w sieci.

#PO potrafi praktycznie samodzielnie zorganizować ogromne operacje komunikacyjne w sieci, które skutecznie mogą konkurować z partią rządząca.
Nowi fani FB pokazują, że #PO jest największym beneficjentem w mediach społecznościowych marszu.

#2

#Nowoczesna w dalszym ciągu traci poparcie w sieci, a #MarszWolności nie przyniósł im oczekiwanego odbicia.

Analiza aktywności fanów #Nowoczesna wskazuję, że bardzo dynamicznie odpływają oni zarówno do #PO jak i #Razem.

#3

#PiS pomimo swoich problemów komunikacyjnych nie musi się przejmować #MarszWolności. Przekaz #PO nie dociera do fanów #PiS z powodu bardzo silnej blokady informacyjne ze strony profili mediów publicznych. Dane pokazują, że głównie profile TVP uzyskują największe zasięgi i zaangażowanie sieci. Przykładowe dane z 29.04-05.05.2017

Problemem #PiS jest fakt, że analiza sentymentu komentarzy (próbki 500/1000 komentarzy z 10 źródeł) ich fanów wskazuje na wściekłość i oczekiwanie na komunikacyjne kontruderzenie, którego od miesięcy w ich odczuciu nie widać.

  • Reasumując #MarszWolności w mediach społecznościowych:

    • #PO w kolejny miesiącu buduje swoją siłę w mediach społecznościowych i konsoliduje poparcie.
    • #Nowoczesna pomimo zmian we władzach partii nie odwróciła negatywnego trendu
      w sieci.
    • #PiS bez większych strat wizerunkowych w sieci, ale z rosnącym niezadowoleniem swoich wyborców.

DANE:
www.monitori.pl
www.brand24.pl www.google.com/trends www.fanpagekarma.com

2 komentarze

  1. anyuser

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *