Zebrane dane wskazują na dużą dynamikę wzrostu tematu w Internecie. W pierwszych 8 dniach kwietnia temat nagród uzyskał ponad 49K wzmianek. To prawie 50% sumy wszystkich wzmianek uzyskanych w marcu br. Wzrost liczby wzmianek i zasięgów wskazuje, że temat wbrew komentarzom analityków polskiej sceny politycznej oraz deklaracja prezesa #PiS (oddanie nagród do połowy maja), nie wyciszyła emocji.

Nagły przyrost publikowanych memów w sieci w temacie nagród (negatywnych dla #PiS) jest ogromny i obecnie nie widać jakichkolwiek sygnałów, że ten proces może wyhamować.

Analiza źródeł dyskusji wskazuje, że ponad 95% dyskusji dot. nagród toczy się w kanale Facebook. Należy pamiętać, że ten kanał skupia dziennie ponad 70% wszystkich użytkowników polskiego Internetu (około 11MLN) czyli „siła rażenia” tematu premii i nagród jest bardzo duża.

Zebrane dane dot. sentymentu opinii jednoznacznie wskazuje, że deklaracja prezesa #PiS nie zmieniła nastawienia do nagród użytkowników.

Analiza danych demograficznych wskazuje na dużą przewagę mężczyzn w dyskusji w sieci.

Analiza indexu PTAT (ludzie mówią o tym w Internecie) jednoznacznie pokazują, że głównym beneficjentem problemów #PiS jest #PO, które zyskuje nowych fanów i uznanie (#KonwójWstydu).

Mapowanie miejsc dyskusji w serwisie Twitter i Facebook.
Najpopularniejsze posty w temacie nagród w social media pokazują, że opozycja narzuciła swój punkt widzenia użytkownikom.

Zebrane dane wskazują jednoznacznie, że temat #nagród rozlał się po całym polskim Internecie. Aby wypromować na taką skalę inny temat należałoby wydać około 58MLN USD (ekwiwalent reklamowy).

Komentarz:
1. Temat nagród wydostał się do niepolitycznych użytkowników sieci.
2. Nagrody „żyją własnym życiem” i są poza kontrolą komunikacyjną partii rządzącej.
3. Wystąpienie prezesa #PiS nie wyhamowało emocji w temacie nagród.
4. Główny powód dalszego rozwoju tematu to brak jasnych deklaracji dot. m.in sposobu, daty oraz celu oddania nagród.
5. Temat #nagród uzyskał status #ośmiorniczek, co oznacza, że pierwszy raz od wyborów partia rządząca ma problem wizerunkowy, którego nie może szybko się „pozbyć” lub „przykryć”.

Dane
www.brand24.pl
www.sentione.com
www.sotrender.com
www.google.com
www.unamo.com

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here