25.11.2017 podczas konwencji w Nowoczesnej nastąpiła wymiana lidera. Czy zmiana lidera poprawiła wizerunek partii w sieci? Czy nowa przewodnicząca partii skuteczne odbudowuje zaufanie do partii?

Nowy Lider

Bezdyskusyjnie, nowa przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer otrzymała bardzo duży kredyt zaufania od użytkowników sieci. Zasięg w sieci dotyczący wyboru nowego szefa wyniósł 8MLN osób, a liczba wzmianek 7,2K.

Analiza sentymentu w dniu wyborów jednoznacznie wskazywała na ogromną liczbę pozytywnych (pełnych nadziei) opinii internatów.

Profil FB #KL od dnia wyborów pozyskał 4,1K nowych fanów.

Zaraz po wyborach #KL bardzo mocno prezentowała się w mediach tradycyjnych i społecznościowych, m.in #KL należy do najczęściej tweet-ujących polskich polityków. Liczba nowych fanów FB wskazuje, że #KL utrzymuje się na podium, wśród liderów partii politycznych.

Partia

W badanym okresie od 25.11.2017 do 04.01.2018 zebrane dane wskazują, że w dalszym ciągu brak wyraźnego zainteresowania Nowoczesną przez użytkowników sieci. Wzrost liczby nowych fanów na poziomie +299 – jest bardzo niski. W ostatnich 28 dniach suma brutto nowych fanów Nowoczesnej wyniosła (-8).

Pod nowym przywództwem Nowoczesna w dalszym ciągu nie przyciąga nowych wyborców w sieci.

Zaangażowanie fanów Nowoczesnej zauważalnie nie wzrosło i pozostaje na podobnym poziomie od kilku miesięcy.

Analiza aktywności fanów wskazuje, że w okresie ostatniego miesiąca partia dociera tylko to swoich fanów. Taki proces nazywamy „słoikiem informacyjnym”, który blokuje dotarcie do nowych wyborców.

Stary Lider

Od 25.11.2017 w dalszym ciągu #Petru nie przełamał negatywnego trendu odpływu fanów w sieci. Dzienna analiza wskazuje, że traci najwięcej sympatii wśród użytkowników sieci, od momentu konfliktu z #KL.

Komentarz
Dane z mediów społecznościowych pokazują jednoznacznie, że wymiana lidera dla samej partii niczego nowego nie przyniosła. Powrót do sytuacji sprzed stycznia 2017 w chwili obecnej wydaje się niemożliwy. Nowy lider #KL, która pomimo początkowej dużej sympatii użytkowników sieci, nie przełamała do tej pory negatywnego wizerunku, jaki towarzyszy od ponad roku Nowoczesnej. Mając na uwadze obecne wyniki partii i nowej przewodniczącej w sieci, można założyć, że proces „znikania” #Nowoczesnej ze sceny politycznej został na chwilę obecną spowolniony (kolejne miesiące pokażą jak skutecznie), ale na pewno nie zatrzymany. Już za kilka miesięcy Nowoczesna będzie musiała wystawić listy, m.in. do sejmików wojewódzkich. Teoretycznie na listach z ramienia partii powinno się znaleźć od 600 do ponad 1000 kandydatów. Dane sondażowe (Estymator dla DoRzeczy) wskazują, że tylko około 12-15 kandydatów Nowoczesnej znajdzie pracę w sejmikach. Z perspektywy lokalnych polityków nie jest to idealny układ i znalezienie chętnych do tej „zabawy” będzie bardzo trudno. #Nowoczesna potrzebuje szerokiej koalicji, nie żeby pokonać #PiS, ale żeby utrzymać się na powierzchni. Dane z sieci wskazują, że w chwili obecnej będzie to bardzo trudne.

Dane: www.brand24.pl www.sentione.com www.sotrender.com www.fanpakarma.com www.monitori.pl