Kryzys dyplomatyczny na linii Polska – Izrael w związku z nowelizacją #UstawyIPN wymógł na rządzie polskim przeprowadzenie szybkiej i skutecznej kampanii informacyjnej w mediach społecznościowych. W komunikacji z użytkownikami sieci, skorzystano głównie z formy wideo, publikowanej w kanałach #YouTube i #Facebook. Analiza danych pokazuje, że najprawdopodobniej KPRM przeprowadził najskuteczniejszą kampanię informacyjną w ostatnich latach (jeśli nie w całej historii swojej obecności w mediach społecznościowych).

YouTube
Analiza danych kanału #YouTube KPRM wskazuje, że opublikowane filmy uzyskały następujące liczbę odsłon:
05.02.18 +2,083,838
07.02.18 +1,351,296
08.02.18 +2,067,733

Dane pokazują, że liczba odsłon ww. filmów jest największa od 15.01.2015.

Liczba nowych subskrybcji kanału KPRM w okresie 05-08.02.2018 wyniosła 1160. Dzienny przyrost na poziomie 577 subskrybcji jest największym od stycznia 2016 i drugim zjawiskiem tego rodzaju w całym okresie badań (od 2015).

Dane jednoznacznie wskazują, że KPRM bardzo skutecznie wykorzystała kanał #YouTube w celu dotarcia z komunikacją do użytkowników sieci.

Facebook

Analiza danych profilu KPRM w serwisie Facebook wskazuje, że post “Testimony of truth #GermanDeathCamps” znalazł się na 4 miejscu pod względem popularności (suma interakcji) w okresie od października 2015r.

źródło 

Warto odnotować że miejsce bardzo duży wzrost liczby nowych fanów profilu KPRM.

Komentarz
Zebrane dane wskazują, że KPRM skutecznie wykorzystuje kanały mediów społecznościowych do komunikacji z użytkownikami sieci. Na uwagę zasługuje na pewno bardzo wysoka liczba odsłon na kanale YouTube. Obecnie największym wyzwaniem kolejnej fazy jest dotarcie tej komunikacji, głównie do izraelskich internautów, m.in poprzez grafiki i filmy w ich języku. Zamieszanie jakie nowelizacja #UstawyIPN wywołała na świecie, można skutecznie, w średnim i długim okresie czasowym, obrócić w sukces. Działania KPRM świadczą, że cel ten jest realny. Warto pamietać również, że ten proces musi być długofalowy i skierowany do szerokiej (nie tylko anglojęzycznej) publiczności.

DANE:

www.socialblade.com 

www.fanpagekarma.com

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here