polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

niedziela

9

Kwiecień 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: #WOTUMNIEUFNOŚCI krajobraz po bitwie w sieci.

Autor , Kategoria kuki'15, Nowoczesna, PiS, PO, razem, SLD

07.04.2017 odbyła się w polskim parlamencie debata dot. #wotumnieufności dla rządu #PiS. W tym samy czasie w mediach społecznościowych rozegrała się pomiędzy partiami największa bitwa w sieci od grudnia 2016.
Marzec 2017 w politycznych „internetach” był bardzo dynamiczny i przyniósł zauważalne zmiany w sondażach popracia. Kwietniowe starcie w sieci związane #wotum miało strategiczne znaczenie dla większości aktorów sceny politycznej. W poniższej analizie na podstawie danych postaramy się odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Kto wygrał bitwę o #wotymnieufonści w sieci?
  • Czy czeka nas kolejna zmiana w sondażach?

#wotumnieufności – dane ogólne.
#wotumnieufności jako wydarzenie osiągnęło zasięg w sieci na poziomie 16,5MLN osób, co oznacza że praktycznie wszyscy Polacy mieli szanse usłyszeć o wydarzeniu.

Liczba interakcji wskazuje na dużą aktywność użytkowników w sieci w tym wydarzeniu.

Analiza zainteresowania użytkowników sieci ws. #wotumnieufności wskazuje że tylko 4 liderzy wywołali emocje: Kaczyński, Schetyna, Szydło, Kukiz.

Reasumując #wotumnieufności zdominowało początek miesiąca i było największym wydarzeniem od wyboru #PDT na szefa #RE.

#wotum przyniosło kilka niespodzianek i potwierdziło kilka trendów:

#DOBRAZMIANA 2.0 Czyli #PiS reaktywacja w sieci
Po tygodniach słabej komunikacji #PiS perfekcyjnie wykorzystał #wotum do odbudowy i swojej pozycji w sieci. Skalę szykowanego kontruderzenia było juz w godzinach wieczornych poprzedzających debatę kiedy film promowany przez PiS pod hasztagiem #dobrazmiana w niecałe 2 godziny uzyskał kilkaset interakcji.

W trakcie trwania debaty o #wotum PiS promowało dokonania rzadu #PBS właśnie pod hasztagiem #dobrazmiana.

#dobrazmiana dane ilościowe.

Zasięg w sieci: 8,3MLN
Liczba wzmianek: 7679

Interakcje
Polubień 1,7 MLN
Udostępnień: 1,1MLN

TOP wpływowe profile w budowaniu zasięgu akcji.

TOP aktywne profile w dystrybucji treści.

Źródła dyskusji

Tak zmasowanej i sprawnej akcji #PiS nie było widać w sieci od miesięcy. Pomijając bardzo duży zasięg akcji w sieci warto zwrócić uwagę na koordynację działń, i skuteczności dotarcia do wyborców. Liczba nowych fanów pozyskanych do tej pory w kanale Facebook w kwietniu jest dwa razy większa niż przez cały marzec.

Tak samo jak zaangażowanie fanów:

Dzięki akcji #dobrazmiana zyskuje też sama #PBS

Bezdyskusyjnie #PiS przechodzi do ofensywy komunikacyjnej w sieci.

Wirtualna Armia #PO

#PO po sukcesach związanych z akcja #27do1 maksymalnie wykorzystało komunikacji internetowej sprawę #wotumnieufności. W trakcje debaty #PO prowadziło w sieci 3 akcje równocześnie:

#wotumnieufności dane ilościowe.

Zasięg w sieci: 5MLN
Liczba wzmianek: 9161

Interakcje
Polubień 594K
Udostępnień: 203K

TOP wpływowe profile w budowaniu zasięgu akcji.

TOP aktywne profile w dystrybucji treści.

#takdlaPolski dane ilościowe.
Zasięg w sieci: 3,5MLN
Liczba wzmianek: 8990

Interakcje
Polubień 561K
Udostępnień: 207K

TOP wpływowe profile w budowaniu zasięgu akcji.

TOP aktywne profile w dystrybucji treści.

#niedlaPiS dane ilościowe.
Zasięg w sieci: 2,6MLN
Liczba wzmianek: 6397

Interakcje
Polubień 449K
Udostępnień: 164K

TOP wpływowe profile w budowaniu zasięgu akcji.

TOP aktywne profile w dystrybucji treści.

#PO od 6-8 miesięcy sukcesywnie rozwija działania w mediach społecznościowych. Sukces można zaobserwować w konwersi (pozyskiwaniu) fanów, zarówno dla samem #PO jak i jej lidera #GS.

Na tle konkurencji #PO całkiem sprawie radzi sobie w sieci.Jednak sprawna akcja #PiS doprowadziła że pierwszy raz o kilku tygodni #PiS nawiązało bliską walkę z #PO w sieci.

Zebrane dan wskazują że #PO posiada sprawną, silną armię która potrafi prowadzić skuteczne akcje w mediach społecznościowych.

#Nowoczesna bez zmian

#Wotumnieufności nie poprawiło odbioru partii #RPetru przez użytkowników sieci. Partia i sam lider dramatycznie tracą fanów i zainteresowanie.
Nowi fani:

 

Nowoczesna jest jedyna partią która nie zyskała nowych fanów w czasie #wotumnieufności.

#KUKIZ’15 System Error

W trakcie debaty sejmowej wystąpienie lidera #Kukiz’15 wzbudziło sensacyjne reakcje internautów w sieci. W polskim politycznym internecie żadna partia zasiadająca w sejmie w tej kadencji nie uzyskała jednego dnia tak dużej liczby nowych fanów. Prawie 5 tys. nowych fanów powinno być dzwonkiem alarmowym dla sztabów wszystkich partii politycznych

Zasięg posta z wystąpienie lidera #Kukiz’15 uzyskał zasięg ponad 2MLN.

Klasycznym pytaniem pozostanie czy #Kukiz’15 będzie potrafił zbudować konwersje tak duże sukcesu w poparcie wyborcze. Jeżeli sztab nie wykorzysta takiego sukcesu to pytaniem pozostaje co w takim razie ma przynieść przełom?

KOMENTARZ:

W czasie #wotumnieufności trzej aktorzy polityczni zrealizowali swoje cele:
#PiS skutecznie przegrupował siły i przechodzi o kontrataku komunikacyjnego.
#PO uniknęła komunikacyjne porażki w sieci a jak pokazują dane swój przekaz wygrała.
#Kukiz’15 skutecznie zaprezentował się jako alternatywa dla tradycyjnych partii.

Jednym przegranym spektaklu pt. #wotum jest #Nowoczesna.

Dane: www.monitori.pl www.unamo.com www.brand24.pl www.google.com/trends
www.fanpagekarma.com