polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

środa

17

Maj 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: Wybory prezydenta #Warszawa2018 – Siła kandydatów w social media

Autor , Kategoria Kukiz15, Nowoczesna, PiS, PO, razem, Samorząd, Warszawa

17 miesięcy przed wyborami samorządowymi, w tym wyborem Prezydenta Warszawy, w mediach elektronicznych pojawiły się pierwsze sondaże dot. ewentualnych zwycięzców. W poniższej analizie postaramy się odpowiedzieć jaka jest siła startowa w mediach społecznościowych poszczególnych kandydatów. Mając na uwadze, że dwie największe partie PiS i PO nie wskazały jeszcze kandydatów, uwzględniliśmy po 3 polityków, którzy przewijają się w medialnych spekulacjach.

W analizie uwzględniliśmy następujące profile:

  • Jan Śpiewak
  • Jacek Sasin
  • Małgorzata Kidawa Błońska
  • Adrian Zandberg
  • Stanisław Tyszka
  • Andrzej Halicki
  • Paweł Rabiej
  • Anna Streżyńska
  • Jarosław Krajewski
  • Rafał Trzaskowski

Kandydatów podzieliliśmy na 3 grupy
PiS – #Krajewski, #Sasin, #Streżyńska
PO – #Trzaskowski, #Halicki #MKB
Niezależni – #Spiewak, #Zandberg, #Tyszka #Rabiej

Uwagi w wypadku Paweł Rabiej, który używa dwóch profili FB: prywatnego – 3,6K znajomych oraz fanpage – 2,2K fanów, analizowany jest tylko fanpage.

Kto ma najwięcej fanów FB

 

#Tyszka – 141K
#Trzaskowski – 55K
#Zandberg – 30K
#Sasin – 26K
#Halicki – 17K
#Streżyńska – 4,8K
#Śpiewak – 4,6K
#MKB – 3,4K
#Krajewski – 2,4K
#Rabiej – 2,2K

Analiza szczegółowa

Kogo fani są najbardziej zaangażowani w sieci ?(01.04.17 – 16.05.17)

 

Dane dzienne i sumaryczne kandydaci #PiS

W przypadku kandydatów #PiS, pomimo pięciokrotnie mniejszej ilości fanów, #Streżyńska widocznie dystansuje obu kontrkandydatów. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na bardzo słaby wynik profilu #krajewski, który pomimo komisji #AmberGold kompletnie nie odnajduje się w przekazie mediów społecznościowych.

 

Dodatkowa analiza zbieranych przez profile ilości interakcji wskazuje także na duża przewagę #Streżyńska. Porażka komunikacyjna w social media #Sasin ws. Metropolii może w trakcie zbliżającej się kampanii przekładać się na równie słabe wyniki w dotarciu do wyborców.

Dane dzienne i sumaryczne kandydaci #PO

Najmniejszy profil, ale z dużą liczbą najbardziej zaangażowanych fanów posiada #MBK. Drugie miejsce #Trzaskowski, trzecie #Halicki.

 

Analiza ilości interakcji kandydatów #PO wskazuje na dużą przewagę #Trzaskowskiego. Zaskoczeniem jest niski wyniki #Halicki, który posiada największy profil z „warszawskich” polityków. Bardzo niskie zaangażowanie i liczba interakcji wskazuje, podobnie jak w wypadku profilu #Sasin, na bardzo słabe możliwości dotarcia pomimo potencjału.

Dane dzienne i sumaryczne kandydaci #Niezależni

 

Zaangażowanie dzienne na profilu #Spiewak może sugerować, że to ten kandydat będzie największym beneficjentem spraw związanych z #reprywatyzacją. Dane sumaryczne dot. zaangażowania definitywnie pokazują, że poza #Tyszka jest to obecnie jedyny polityk z tej grupy, który pomimo bardzo małej liczby fanów ma sznase na bardzo dynamiczne dotarcie do wyborców. Najgorzej w tej grupie wypada #Rabiej.

 

Liczba interakcji wskazuje na ogromną dominację #Tyszka.

Zestawienie #Rabiej z kandydatmi #PO pokazuje, że na chwilę obecną jest to najbardziej pracowity polityk (zaangażowanie fanów) po tej stronie stołu politycznego.

Komentarz
17 miesięcy przed wyborami Prezydenta Warszawy media społecznościowe wskazują na kilka aspektów:

  • Temat #reprywatyzji nie wzmacnia (narazie) #PiS
  • 2tura pomiędzy #PO, a #PiS jest dyskusyjna
  • Kandydaci #PiS i #PO sa kompetnie nie gotowi do walki w sieci

DANE: www.fanpagekarma.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *