Analizy
ANALIZY

W ramach naszego nowego projektu, którego głównym celem jest efektywne połączenie analizy mediów społecznościowych z badaniami opinii publicznej przez ostanie 3 miesiące wraz z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) od maja 2018, co miesiąc badaliśmy preferencje wyborcze warszawiaków. Głównym celem badania było oczywiście z jednej strony poznanie faktycznych...
Najbardziej politycznym tematem w polskich social media ostatnich tygodni jest dyrektywa UE o jednolitym rynku cyfrowym, a w szczególności artykuły 11 i 13, których celem jest ochrona nakładów pracy poniesionych przez autora oraz filtrowanie i moderowanie serwisów internetowych. Nowe uregulowania nazwane są w sieci potocznie Acta 2.0 lub podatkiem...
Analiza danych warszawskiej prekampanii z social mediów wskazuje jednoznacznie, że nowelizacja ustawy o IPN bezpośrednio uderzyła w jej autora Patryka Jakiego. Kandydat Zjednoczonej Prawicy od kilku dni notuje drastyczny spadek zaangażowania w sieci, oraz co jest niesamowite, odpływ fanów. Bezdyskusyjnie wiceminister sprawiedliwości przez ostanie tygodnie prowadził dobrą i skuteczną...
Wyborcza "pre-kampania" w social media trwa juz ponad 30 dni. Analiza danych z mediów społecznościowy pozwalają na sformułowanie pierwszych wniosków dot skuteczności prowadzonej pre-kampanii w sieci. #1 Rok 2018 to nie 2015 w politycznych social media Dla większości analityków i komentatorów sceny politycznej sytuacja w politycznych mediach społecznościowych na 5 miesięcy...
Wzrost cen paliw wywołał dyskusje wśród analityków polskiej sceny politycznej. Czy ewentualna podwyżka może spowodować spadek zaufania do rządu #PMM i/lub partii rządzącej? Dane do poniższej analizy zostały zebrane w okresie 01.04.18 - 20.05.18. Dane Analiza wypowiedzi wskazuje na gwałtowny wzrost liczby interakcji w temacie #podwyżkipaliw od 08.05.18. Temat, pomimo wielu...
Wnioski 1. Średni zasięg protestu w sieci wynosi 4MLN osób / dziennie. 2. Liczba wzmianek 10K dziennie. 3. Temat w sieci angażuje głownie profile sceptycznie lub krytycznie nastawione do partii rządzącej; 4. Sentyment opinii wskazuje na stałe niezadowolenie użytkowników sieci związane z protestem; 5. Spadające zainteresowanie użytkowników tematem w sieci; 6. Dane z serwisu Twitter...