Analiza danych social media dotyczących uruchomienia przez #KE artykułu 7 wskazują na 3 aspekty:
– brak zainteresowania tematem#Artykuł7 przez polskich użytkowników sieci,
– brak większych emocji w sieci związanych z #Artykuł7,
– ogromne zainteresowanie mediów zagranicznych tematem #Artykuł7.

Zainteresowanie
Analiza haseł kluczowych związanych z #Artykuł7 wskazuje, że temat (poza Warszawą) nie wywołał dużego zainteresowana.

Zainteresowanie #Artykuł7 na tle innych tematów np.: #Kogut czy #Mig29 miało charakter śladowy.

Zasięg

Dane dot. zasięgu w sieci wskazują, że temat #Artykuł7 był bardzo mocno eksponowany w sieci.

Zasięg w sieci: 10 334 380 osób
Liczba polubień: 62 948
Liczba komentarzy: 6 693
Liczba udostępnień: 519 239

TOP wpływ

  1. TOP wpływ
  2. tvp_info
  3. tvn24
  4. TVN24 FB
  5. rzeczpospolita
  6. Onet FB
  7. Radio ZET FB
  8. PolskieRadio24
  9. TygodnikWPROST
  10. Radio_TOK_FM

TOP aktywni 

  1. PolskieRadio24
  2. MostowyMich
  3. DarekMarcin
  4. BratWodza
  5. urwis1977
  6. Okamg_nie_nie
  7. kuleta_radek
  8. OIgnacy
  9. OnetWiadomosci
  10. pis_u

Żadna z akcji prowadzonych w kanale Twitter pro i anty #Artykuł7 nie cieszyły się szerszym zainteresowaniem wśród użytkowników.

Żadna z partii nie odnotowała anomalii w postaci dynamicznych przyrostów lub spadków fanów.

Analiza danych dotyczących publikacji tematu #Artykuł7 na Twitterze, w ostatnich 24h na świecie, wskazuje na ogromne zainteresowanie tematem.

Wypowiedź węgierskiego Wicepremiera: “Obronimy Polskę” nie znalazła większego zainteresowania w Internecie.

Komentarz
Zebrane dane dotyczące #Artykuł7 (oraz dodatkowo podpisania przez #PAD reformy #KRS/#SN) w tym ich ilość oraz dynamika, wskazują jednoznacznie na powiększająca się dynamicznie apatię emocjonalną dotyczącą polityki i wydarzeń politycznych. Analiza interakcji wskazuje, że przeciętny użytkownik sieci jest coraz bardziej znudzony i znużony (lub nie rozumie) postami o charakterze politycznym. Dane wskazują, że poza dotarciem do „bazy” politycznej, temat #Artykuł7 nie wywołał większych emocji na internautach. Apatia emocjonalna w Internecie będzie prowadzić do dwóch scenariuszy w średnim okresie:

Opcja 1: Apatia może być bardzo korzystna dla partii rządzącej – czyli brak większych widocznych protestów na działania rządu i pełne skupienie się obywateli na tematach konsumpcyjnych poza politycznymi.

Opcja 2: Po referendum #Brexit sondaże nie wpłynęły na poparcie partii politycznych. Konserwatyści utrzymywali 15-20% przewagę nad Labour Party.

źródło

Drastyczna zmiana w sondażach nastąpiła w momencie ogłoszenia przyspieszonych wyborów. Tysiące „uśpionych” wyborców wsparło automatycznie Partię Pracy, całkowicie zaskakując sondaże.

Bardzo trudno jest jednoznacznie stwierdzić która z ww. opcji w najbliższych miesiącach nastąpi.