polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

sobota

26

Sierpień 2017

11

KOMENTARZE

Dlaczego #PiS zbliża się do 50% poparcia w #socialmedia ?

Autor , Kategoria Analizy

Dynamiczny wzrost popularności #PBS w sieci

Analiza danych z ostatnich 8 miesięcy wskazuje, że popularność #PBS w sieci (identyfikowana jako wzrost fanów i ich zaangażowanie) w lipcu br osiągnęła największy wskaźnik.

Sztabowi #PBS udało się powiązać popularność i zaangażowanie w sieci, fanów #PBS z wynikami #PiS.

Wyniki w sieci wskazują m.in na bardzo silną reakcje fanów #PBS na publikowane posty (interakcje które bardzo trudno uzyskać płatnymi rozwiązaniami)

 

 

Po prawie dwóch latach rządów popularność #BPS w sieci daje #PiS kolejne punkty procentowe poparcia. Takie hipotetyczne operacje jak „wymiana premiera” czy otwarta „wojna z małym pałacem” dla #PiS będą śmiertelnym zagrożeniem, gdyż dane wskazują jednoznacznie, że to #PBS daje poparcie #PiS w sieci.

#Sentymet opinii w sieci niekorzystny dla Opozycji

Zebrane dane wskazują, że sentyment opinii użytkowników sieci w lipcu br. na temat #PiS wzrósł o ponad 116% w stosunku do czerwca, jednak liczba pozytywnych opinii na temat tej partii w tym samym okresie wzrosła o prawie 100%.

#PO – lipiec 2017

 

 

#PiS – lipiec 2017

 

 

 

Na tle #PO partia rządząca w dalszym ciągu otrzymała 1/3 więcej pozytywnych opinii. W sierpniu br. obie partie zanotowały spadki w sentymencie pozytywnych i negatywnych opinii.
#PO – sierpień 2017

 

 

#PiS – sierpień 2017

 

 

Zebrane dane wskazują, że na jedną pozytywną wzmiankę dot. #PO przypadają dwie pozytywne wzmianki dot #PiS.

#Casting na lidera opozycji

Ogłoszony w 2016 roku przez lidera #PiS konkurs na „szefa opozycji” to najlepsza polityczna „incepcja” ostatnich lat. Od stycznia 2017 w sieci zasięg o braku lidera dociera do 1,5MLN osób.

TOP profile piszące o „liderze opozcji” ost 12mc

Głównymi kanałami „dystrybucji” tej informacji są właśnie media sceptycznie nastawione do rządów #PiS. Paradoksalnie, im więcej poszukiwań lidera tym lepsze wyniki #PBS i samego #PiS. Warto zwrócić uwagę, że podczas ostatnich protestów, to profile obecnych liderów partii opozycyjnych zdobywały największą liczbę interakcji czy zaangazownaia w siec. Zebrane dane wskazują jednoznacznie, że pomimo dobrych wyników w sieci, obecnych liderów partii opozycyjnych, #PJK udało zbudować się coś w rodzaju „mitu”, że opozycja nie ma lidera. Dane 01.06-25.08.17

 

 

Dzięki „castingowi” w czasie protestów żaden formalny lub medialny lider opozycji nie zebrał wystarczającej liczby pozytywnych opinii aby pokonać #PBS.
Dane 01-31.07.17

#PBS

#Gasiuk

#Budka

#Petru

#Schetyna

Obecnie przez „casting” żaden polityk po stronie opozycji nie jest w stanie skutecznie walczyć z #PiS w sieci.

#Reaktywna polityka komunikacyjna opozycji

Wydarzenia ostatnich tygodni wskazują, że tzw. Reaktywne działania komunikacyjne opozycji nie przynoszą pozytywnych efektów. Oczywiście jest pożądanym, aby opozycja reagowała na działania rządu, ale analiza danych dot. zainteresowania wskazuje na minimalną konwersje działań opozycji na zainteresowanie wyborców. Klasycznym przykładem ostatnich tygodni jest sprawa nawałnic vs. peleryna #PJK. Oba tematy uzyskały podobne zainteresowanie w siec.

#Brak produktów dla wyborców

Opozycja obecnie nie posiada produktów politycznych, które może sprzedawać swoim wyborcom w sieci. Ostani oferowany produkt #27do1 stracił datę przydatności w maju br. (Co przekłada się na sondaże). Media społecznościowe służą głównie do działań komercyjnych. Polityka w socialmedia musi mieć też charakter komercyjny. Wszystkie analizy jednoznacznie pokazują że, bez pozytywnych produktów dla wyborców żadna partia/kandydat w wyborach na świecie nie wygrała wyborów. Brak produktów polityczych wynika z komunikacji reaktywnej. PiS w sieci posiada m.in takie programy jak 500plus, Miekszanie plus, Emerytura plus, ostatnio #PAD wprowadził produkt #konstytucja. Wszystkie ww. Produkty budzą ogromne zainteresowanie wsród użytkowników siec.

 

 

Bez produktów i ich promocji opozycja będzie w sposób naturalny powiększać grupę wyborców #PiS

Komentarz

Zebrane dane jednoznacznie wskazują, że bez kompleksowego planu działania żadna partia opozycyjna nie jest w chwili obecnej w stanie wygrać z PiS w sieci. Marzenia o:

1 .#Zjednoczonaopozycja prezentuje poniższe zestawienie sondaży popracia węgierskich partii politycznych.

Jak można zaobserwować węgierska zjednoczona opozycja (kolor fioletowy) poza chwilowym efektem świeżości nie uzyskała szerszego poparcia społecznego.

2. alternatywnych partiach i siłach politycznych pokazują „popularność” takich profili jak „strajk kobiet” czy „obywatele RP”, które uzyskują śladowe poparcie w sieci.

Bez odpowiednich produktów politycznych i rozwiązań programowych dla wyborców trudno będzie opozycyjnym partiom politycznym przełamać negatywny trend sondażowy, chyba że w #PiS dokona się polityczna implozja.

Dane: www.sentione.com www.brand24.pl www.google.com/trends www.fanpagekarma.com www.quintly.com
Grafika sondaż: www.wikipedia.org

11 komentarzy

  1. zywiol
    • Jasio z II b
      • AdrianChm
      • AnnaK
        • olek
  2. Narcysia
    • AnnaK
      • olek
  3. Ppp
  4. jkw