polityka w sieci

wszystko o polityce w sieci

wtorek

4

Lipiec 2017

0

KOMENTARZE

Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców/wyborców?

Autor , Kategoria Analizy

W mediach społecznościowych największą wartość mają udostępnienia, których celem jest wzmocnienie zaangażowania użytkowników. Powinniśmy mieć to na uwadze prowadząc kampanię wyborczą w sieci. Kandydatom zależy na tym, aby ich przekaz dotarł do jak największej liczby odbiorców, co za tym idzie – potencjalnych wyborców. To właśnie udostępnianie czy też podawanie dalej naszych postów najbardziej zwiększa ich liczbę. Jeśli chcesz bardziej angażować w treść, mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą pobudzić reakcje odbiorców.

1.Promuj komentarze użytkowników w swoim kanale społecznościowym

Zamiast promować tylko własne wpisy, pomyśl o komentarzach, które otrzymałeś na swoim blogu, ich treść też może być wartościowa. To skupia uwagę użytkowników i daje innym czytelnikom powód, aby nie tylko komentować, ale też spojrzeć na sprawę z innej perspektywy. Może to być dobry sposób na wykorzystanie zaangażowania, które już inspiruje do dalszej dyskusji.

Podobnie jak w przypadku wszystkich treści generowanych przez użytkowników, należy upewnić się, że jest on świadomy wykorzystania swojego komentarza w ten sposób.

Doskonałym przykładem jest „The New York Times” – regularnie podkreślają komentarze czytelników zamieszczane w ich kanałach społecznościowych, czyniąc ich zwolenników kolejnym powodem kliknięcia
w swoje posty.

 

2. Parafrazuj udostępniane treści, by sprowokować dyskusję

Nie tylko retweetuj i udostępniaj, ale dodaj też coś od siebie. Podsumuj własnymi słowami interesującą treść. Napisz dlaczego dany temat jest dla Ciebie ważny, zainteresuj użytkowników.  Używaj słów zwracających się bezpośrednio do czytelnika.

Pamiętaj, niezależnie od miejsca gdzie publikujesz, upewnij się, że dajesz ludziom coś wartościowego do przeczytania.

 

3. Streść własną zawartość za pomocą grafiki

Znalezienie idealnego obrazu, który w ciekawy sposób przedstawi treść, którą chcemy przekazać, może być czasochłonne, jednak warte pracy. Ciekawy obraz może zatrzymać użytkownika podczas tzw. scrollowania tablicy. Wiele badań mówi o tym, że posty z obrazem są lepiej zauważalne przez użytkowników. Nawet Facebook widzi o 94% więcej wyświetleń postów ze zdjęciami niż tych bez.

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego pliku graficznego, posłuż się cytatem. Po prostu wybierz interesujący cytat z testu i umieść go na ciekawym tle – istnieje wiele aplikacji, które Ci w tym pomogą.

 

4.Nie nadużywaj hiperboli

Pamiętaj, nie jesteś ekspertem od wszystkiego. Ciężko też, żebyś zawarł całą wiedzę na jakiś temat w jednym poście. Wyolbrzymienia czasem mogą się sprawdzić. Nagłówki w stylu ”Wszystko o…/ Cała prawda na temat/…Obnażamy prawdę o…” zwracają uwagę i generują klikalność, ale na dłuższa metę męczą odbiorców
i pogarszają wiarygodność. Hiperbola sprawdza się jedynie od czasu do czasu.

Utrzymuj nagłówki i tweety w prawdziwym znaczeniu, nie wyolbrzymiaj, nie koloryzuj. Znajdź własne, oryginalne sposoby zwracania się do obserwujących Twoje kanały w social media.

 

Źródło: https://strongsocial.ca/4-tips-help-boost-social-media-engagement/