Środa 27.12 pod względem medialnego ruchu w sieci minęła raczej spokojnie. Najwyższą popularność osiągał hashtag #PowstanieWielkopolskie. Nieco zainteresowania przyciągały także akcje #POdlaWOŚP i #PolskieLeki.

#PowstanieWielkopolskie

W związku z uroczystościami upamiętniającymi 99. rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego, hashtag ten osiągnął stosunkowo wysoką popularność.

Największy wpływ w jego dystrybucji miały profile medialne i rządowe. Na uwagę zasługuje też zauważalny głos profili należących do środowiska kibiców. Wśród najaktywniejszych autorów przeważa dyskurs patriotyczny.

Komunikaty publikowane przez najpopularniejsze źródła to najczęściej wpisy upamiętniające powstanie oraz komunikaty informacyjne.

#POdlaWOŚP

Nieco zainteresowania społeczności internetowej przyciągała prześmiewcza akcja #POdlaWOŚP. Internauci w ten sposób krytycznie odnieśli się do pomysłu Tomasza Siemoniaka, który zaproponował wystawienie na licytację dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy egzemplarza słynnego już „Atlasu kotów”. Taki sam atlas w listopadzie przeglądał, a później oddał do licytacji w celu charytatywnym Jarosław Kaczyński.

Największy wpływ w dystrybucji tego hashtaga miały profile krytyczne wobec opozycji, które w prześmiewczy sposób komentowały zaistniałą sytuację.

Większość publikacji w tym temacie to memy odnoszące się do sprawy, oraz innego rodzaju żartobliwe komentarze użytkowników sieci.

#PolskieLeki

Według premiera Mateusza Morawieckiego 70% leków w Polsce pochodzi z zagranicy. W celu obniżenia ich cen oraz wprowadzenia konkurencyjnych produktów pochodzących z naszego kraju, Morawiecki wraz z wicepremierem Jarosławem Gowinem zapowiedzieli przekazanie 500mln złotych na utworzenie programu badawczego skupionego na środkach przeciw chorobom serca oraz nowotworom. Zapowiedziano także powstanie Instytutu Biotechnologii Medycznej.

Największy wpływ w temacie miały profile rządowe.

Większość wpisów w obrębie tego hashtaga to komunikaty informacyjne.

Komentarz

Hasło „atlas kotów” notowało niewielkie wahania popularności. „Polskie leki” przyciągały znikome zainteresowanie internautów.

„Powstanie Wielkopolskie” uzyskało wyraźny skok popularności i dominowało w skali kraju.