W dniu wczorajszym największy rozgłos medialny osiągnęły echa medialne wokół wydarzeń związanych z odrzuceniem przez Sejm projektu #RatujmyKobiety. Nieco zainteresowania przyciągały także hashtagi #Budżet2018 oraz #Opozycja.

#RatujmyKobiety

Pokłosie wydarzeń towarzyszących głosowaniu nad obywatelskim projektem liberalizującym ustawę aborcyjną autorstwa komitetu „Ratujmy Kobiety 2017”, jeszcze długo będzie wybrzmiewać w polskim internecie. W dniu wczorajszym temat ten osiągnął szczyt swojej popularności, dominując dyskurs w tej sprawie.

Największe zasięgi w tym temacie osiągały profile medialne, a także te należące do opozycji. Narracja większości najaktywniejszych autorów była zdecydowana negatywna wobec niej.

Większość komentarzy zamieszczanych przez najpopularniejsze źródła negatywnie oceniała działania PO i Nowoczesnej w tej sprawie.

#Budżet2018

W związku z uchwaleniem przez Sejm budżetu na rok 2018, hashtag dotyczący tego wydarzenia uzyskał wyraźny wzrost zainteresowania.

Największe zasięgi w tym temacie, oprócz oficjalnych profili sejmowych i profili medialnych, uzyskiwali politycy nieprzychylni stronie rządzącej.

Oprócz komunikatów informacyjnych, w obrębie tego hashtaga pojawiały się także wypowiedzi krytyczne względem przyjętych założeń budżetowych.

#Opozycja

W związku z bieżącą sytuacją polityczną, hashtag #Opozycja uzyskał zwyżkę zainteresowania.

Wysokie zasięgi osiągały profile medialne. Warto zwrócić także uwagę na obecność w top wpływu profilu satyrycznego.

W temacie tym toczyło się wiele żywych dyskusji politycznych.

Komentarz

Popularność hasła „Ratujmy Kobiety”, choć powoli wybrzmiewa, wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie i dominuje w skali kraju. Wyraźny skok zainteresowania widoczny jest także w przypadku hasła „opozycja”, jednak wzrost ten nie był na tyle duży, by hasło to dominowało w jakimkolwiek z regionów kraju. Warto natomiast zauważyć umiarkowanie wysokie zainteresowanie hasłem „budżet 2018”.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here