polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

piątek

3

Listopad 2017

0

KOMENTARZE

KOMENTARZ: Ostatnie 24h w sieci – #Trzaskowski2018 i #4KadencjaHGW

Autor , Kategoria Analizy

Polityczne social media w dniu wczorajszym zdominowane były przez doniesienia o oficjalnej kandydaturze Rafała Trzaskowskiego na urząd prezydenta Warszawy.

#Trzaskowski2018

Tuż po oficjalnym ogłoszeniu kandydatury na wspólnej konferencji prasowej Grzegorza Schetyny i Rafała Trzaskowskiego uruchomiono szereg akcji Platformy, z których największą popularność zdobywa #Trzaskowski2018.

Oprócz wpływu generowanego przez profile medialne, znaczne zasięgi generują również te związane z PO oraz krytyczne wobec rządu.

Według zebranych danych, oprócz komunikatów informacyjnych i głosów poparcia dla tej kandydatury, pojawiają się także zarzuty oraz wpisy negatywne.

Całościowy wzrost zainteresowania osobą kandydata:

#4KadencjaHGW

Równocześnie z akcjami promującymi Trzaskowskiego, strona rządząca uruchomiła akcje dyskredytujące jego osobę. Głównym argumentem są bliskie związki z obecną prezydent Warszawy, Hanną Gronkiewicz-Waltz, szczególnie w kontekście afery reprywatyzacyjnej.

Wpływ w dystrybucji tego hashtaga zdominowany jest przez profile rządowe oraz krytyków Platformy.

Dyskurs odnośnie tego tematu zdominowany jest przez krytykę oraz zarzuty kierowane w stronę Trzaskowskiego.

Komentarz

W social media większym zainteresowaniem cieszyła się akcja #4KadencjaHGW.

W zestawieniu popularności Rafała Trzaskowskiego z potencjalnym kontrkandydatem, Patrykiem Jakim, widoczny jest znaczny skok popularności pierwszego z wymienionych.

Większym zainteresowaniem w województwie mazowieckim cieszył się Rafał Trzaskowski.

Więcej w tym temacie można przeczytać tutaj.