Weekend 15-17.12 upłynął pod znakiem kilku wydarzeń przyciągających uwagę społeczności internetowej. Wysokie zainteresowanie uzyskały uroczystości związane z rocznicą wydarzeń w grudniu 1970. Popularność zdobyły także: akcja Bartosza Arłukowicza #DowieziemyNaWybory oraz wybory nowego zarządu Platformy Obywatelskiej.

#Grudzień70

W niedzielę w Szczecinie odbywały się wydarzenia związane z rocznicą Grudnia 70. W Oficjalnej uroczystość pod bramą szczecińskiej stoczni udział wziął m.in. premier Mateusz Morawiecki.

Największe zasięgi w tym temacie generowały profile rządowe (z bardzo wysokim wpływem profilu @PremierRP) oraz medialne.

Większość wpisów w obrębie tego hashtaga to komunikaty informacyjne.

#DowieziemyNaWybory

Bartosz Arłukowicz na swoim profilu na Twitterze ogłosił akcję #DowieziemyNaWybory. Jej założeniem jest zapewnienie transportu do lokali wyborczych osobom niepełnosprawnym. Jest to odpowiedź na pomysł likwidacji głosowań korespondencyjnych.

Najwyższy wpływ w dystrybucji tego hashtaga miały profile opozycji oraz te krytyczne wobec rządu.

Najaktywniejsi autorzy publikują wiele komunikatów organizacyjnych związanych z powstałą akcją.

#PlatformaWybiera

W sobotę odbyła się Rada Krajowa Platformy Obywatelskiej, na której wybierano nowy zarząd partii. Na liście kandydatów nie znalazła się Hanna Gronkiewicz-Waltz. Przewodniczący PO, Grzegorz Schetyna, w swoim przemówieniu zaproponował Nowoczesnej utworzenie wspólnego prezydium klubów parlamentarnych.

Największe zasięgi w tym temacie generują profile należące do PO.

Dyskurs w obrębie tego hashtaga zdominowany był przez profile Platformy.

Komentarz

Hasło „Grudzień 70” uzyskało wysoki skok popularności, która jednak była raczej lokalna. Akcja Bartosza Arłukowicza #DowieziemyNaWybory funkcjonowała głównie w obrębie social media, natomiast jej autor nie uzyskał zbyt wiele zainteresowania społeczności internetowej poza nimi. Platforma Obywatelska zanotowała niewielki wzrost popularności, ale ze względu na stabilny jej poziom, dominuje w skali kraju.