polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

poniedziałek

11

Wrzesień 2017

0

KOMENTARZE

KOMENTARZ: Weekend w sieci – #PartyjneSądy i #KongresKobiet

Autor , Kategoria Analizy

Weekend 8-10.09 zdominowany został przez dwa główne hasła, wokół których skupiało się duże zainteresowanie społeczności internetowej w tych dniach.

#PartyjneSądy

W sieci nie milkną echa reformy sądownictwa. Akcja #PartyjneSądy ma związek z tzw. Aferą Billboardową – kampanią informacyjną odnośnie zmian w sądownictwie finansowanej z budżetu Polskiej Fundacji Narodowej. W sieci pojawiło się ze strony opozycji wiele krytycznych wobec rządu grafik stylizowanych na bannery informacyjne.

Praktycznie cały wpływ odnośnie tego tematu generowany jest przez profile opozycyjne oraz te krytyczne wobec władzy.

Dyskurs w sieci w tym temacie zdominowany jest przez komentarze nieprzychylne stronie rządzącej.

Warto zwrócić także uwagę na analogiczną popularność hasła #AferaBillboardowa.

#KongresKobiet

Bardzo wysoki poziom zasięgu (1,7 mln) osiągnął hashtag związany z IX Kongresem Kobiet w Poznaniu. Wydarzenie trwało dwa dni, a na scenie pojawili się między innymi: Joanna Mucha, Barbara Nowacka, Joanna Scheuring-Wielgus, Robert Biedroń, Anna Komorowska czy Jolanta Kwaśniewska.

Największy wpływ odnośnie tego wydarzenia osiągnęły profile informacyjne oraz te należące do polityków opozycji.

Większość komentarzy w sieci wyraża poparcie dla tego wydarzenia.

Komentarz

Przypływ popularności wyszukiwania hasła „Polska Fundacja Narodowa” związany jest z Aferą Billboardową
i utrzymuje się od czasu wypromowania tej akcji. W skali kraju większą uwagę internautów przykuł jednak IX Kongres Kobiet.

Samo hasło „afera billboardowa” nie zyskuje wartej odnotowania popularności poza social media.