Analiza danych warszawskiej prekampanii z social mediów wskazuje jednoznacznie, że nowelizacja ustawy o IPN bezpośrednio uderzyła w jej autora Patryka Jakiego. Kandydat Zjednoczonej Prawicy od kilku dni notuje drastyczny spadek zaangażowania w sieci, oraz co jest niesamowite, odpływ fanów. Bezdyskusyjnie wiceminister sprawiedliwości przez ostanie tygodnie prowadził dobrą i skuteczną prekampanie komunikacyjną w social media. Jako jeden z niewielu polityków Zjednoczonej Prawicy potrafił nie tylko mobilizować bazę wyborczą, ale i zdobywać nowy elektorat po prawej stronie tzw. Radykalną zmianę (nowy PiS). To właśnie ten nowy typ wyborców był siłą napędową popularności ministra. Wprowadzona w ostatnich dniach przez Premiera Morawieckiego nowelizacja Ustawy o IPN uderza we wszystkie popularne hasła (godność, nowa polityka itd.) które głosił Patryk Jaki.

Nowi fani

Pierwszy raz od miesięcy obserwujemy odpływ fanów z profilu FB Patryka Jakiego (-25)

Zaangażowanie

Liczba wzmianek

W ostatnich dniach na tle innych kandydatów sytuacja kandydata Zjednoczonej Prawy wygląda fatalnie

Komentarz

Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli spadek zaangażowania i odpływ fanów jest tylko incydentalny i kilkudniowy to głównym wyzwaniem przed sztabem Patryka Jakiego jest szybkie i skuteczne przywrócenie wiarygodności kandydata. Brak takiej komunikacji może przekształcić stan obecny w trend zabójczy dla kampanii.

Polityczny punkt widzenia każe zadać pytanie: czy kandydat Zjednoczonej Prawicy ma pełne wsparcie koalicjanta #PiS? skoro największy profil miejski #PiS Warszawa Śródmieście opublikował ostatni post o ministrze Jakimi 22 czerwca br.

Dane
www.brand24.pl,
www.unamo.com,
www.google.com,
www.fanpagekarma.com

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here