Pozycja social mediów w dzisiejszym świecie jest właściwie niezagrożona. Wyłonienie pięciu głównych portali, które dominują na tym rynku nie powinno sprawić większych problemów. Warto jednak brać również pod uwagę na przykład przewagę poszczególnych grup wiekowych
w obrębie określonego serwisu. Zrozumienie prawidłowości w tym zakresie pozwala na lepsze dobranie kanału w komunikacji z daną grupą odbiorców. Należy również pamiętać o tym, że próbując zmierzyć potencjał danego portalu, jako wyznacznik lepiej przyjąć liczbę aktywnych kont, niż wszystkich kont, które zostały na nim kiedykolwiek utworzone.

Najpopularniejszy portal

Według rankingu portalu Statista, zdecydowanie największym portalem społecznościowym w skali świata jest Facebook. Dane pochodzą ze stycznia 2018 r. Wartości wyrażone zostały w milionach użytkowników.

Największy przyrost użytkowników

Pod tym względem w badanym przedziale czasowym, ponownie zwyciężył Facebook. Należy także zwrócić uwagę na stosunkowo niski przyrost nowych użytkowników na Twitterze. Jest to widoczne na przykładzie zestawienia miesięcznego przyrostu nowych użytkowników na portalach społecznościowych z drugiego kwartału 2017 r. z danymi z drugiego kwartału 2015 r.

Zaangażowanie użytkowników

Według danych z lipca 2016, zamieszczonych na portalu comScore, użytkownicy w Wielkiej Brytanii spędzali zdecydowanie najwięcej czasu na Facebooku. Zbadano także zasięg poszczególnych social mediów w grupie wiekowej 18-35. Ponownie, Facebook znacznie wyprzedzał swoich rywali.

Warto także zwrócić uwagę na fakt, że według danych z okresu 7.03-4.04.2016 zbieranych przez Pew Research Center, portal ten mógł się poszczycić zdecydowaną przewagą w liczbie użytkowników, którzy odwiedzają go codziennie.

Interakcje

Według analizy 51 milionów postów wytworzonych przez 40 tysięcy różnych firm ze 130 branży, przeprowadzonej przez TrackMaven, największym odsetkiem liczby interakcji przypadających na 1000 użytkowników, dysponował Instagram, zostawiając w tyle resztę konkurencji. Dane za okres od stycznia do czerwca 2016 r. Pomijając jednak wyniki lidera, ponownie rzuca się w oczy wysoka pozycja Facebooka.

Demografia social media

Według danych GlobalWebindex z ostatniego kwartału 2014 roku, social media ukonstytuowały już swoją pozycję na rynku i zrzeszają bardzo wielu użytkowników ze wszystkich grup wiekowych. Swojego rodzaju wyjątkami są Instagram i Tumblr, gdzie przeważają ludzie młodzi (16-24).

Podsumowanie

Według danych pochodzących z kilku niezależnych źródeł, Facebook jest dominującym kanałem social media. Zrzesza on ogromne (i wciąż rosnące) rzesze użytkowników, którzy spędzają na nim swój czas codziennie i biorą aktywny udział w jego życiu. W związku z powyższym – wszelkiego rodzaju plotki o nadchodzącym końcu portalu Marka Zuckerberga są bardzo przesadzone. Warto zauważyć również wysoki wzrost popularności Instagrama, szczególnie wśród młodzieży, a także kolosalną liczbę interakcji generowanych w obrębie tego serwisu.

 

Źródło: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here