Dane z ostatnich 72h wskazują, że akcja #100iMypodBlokiem prowadzona przez kandydata Zjednoczonej Prawicy – Patryka Jakiego bardzo dobrze konwertuje w sieci. Głównym kanałem komunikacji nt. akcji pozostaje Twitter (97% dyskusji)

Pomimo, że jest to niszowy kanał (5MLN użytkowników w PL), to jest medialnym wodopojem dla mediów, dzięki któremu #PJ skutecznie buduje swój pozytywny wizerunek.

Pierwsze 2 dni akcji #100iMypodBlokiem przebiegły bardzo dobrze, i bez większych problemów ze strony konkurencji.

Wczoraj (08.08.18) Jan Śpiewak – kandydat partii Razem i komitetu Wygra Warszawa, zaatakował jednego ze współpracowników #PJ – blogera Dariusza Mateckiego.

Temat ataku dotyczył m.in domniemanego znęcania się Mateckiego nad bardzo znaną blogerką – Macadamian Girl oraz wspierania m.in ks. Międlara i skrajną prawicę.

Atak okazał się zaskakująco bardzo skuteczny. Na temat Pana Mateckiego pojawiło się w sieci:

  • Wzmianek w prasie: 29
  • Wzmianek w sieci: 1,8K
  • Zasięg tematu: 677K

Akcja spowodowała bezpośredni skutek dla działań #PJ spadek zasięgu i dotarcia akcji #100iMypodBlokiem

Publikacje prasowe:

Wielu analityków i komentatorów zastanawia się nad sensownością tych ataków. Według danych z sieci oraz badań prowadzonych we współpracy z IBRiS sprawa wygląda następująco:

W kanale komunikacyjny Facebook posty #JŚ dot. #PJ, #PiS oraz sprawy reprywatyzacyjne najbardziej angażują fanów i wywołują największe pozytywne emocje.

Badania wewnętrzne przeprowadzone pod koniec lipca dla Polityka w Sieci przez IBRiS wskazują:

  • 40% elektoratu #PJ jest gotowe poprzeć #JŚ w ewentualnej 2 turze wyborów.
  • Tylko 6% wyborców #JŚ i 8% wyborców partii RAZEM jest w stanie poprzeć kandydata Zjednoczonej Prawicy w 2 turze wyborów. Co oznacza, że #JŚ nie opłaca się atakować Rafała Trzaskowskiego na tym etapie kampanii.

Według danych sondażowych IBRiS #JŚ ustabilizował notowania w momencie ataków na #PJ.

KOMENTARZ

Strategia sztabu kandydata partii Razem i komitetu Wygra Warszawa wydaje się dość prosta. Atakowanie Patryk Jakiego i jego zaplecza sprawia, że:
– część wyborców niezdecydowanych, ale niechętnych #PiS, wybierze Jana Śpiewaka
– mocne ataki na #PJ mogą przyciągnąć wyborców SLD
– jest duża szansa na zainteresowanie, a nawet przyciągnięcie radykalnego antyPiSu
Kandydat Zjednoczonej Prawicy ma duży problem z #JŚ z trzech powodów:
– sprawa blogera #Mateckiego pokazała, że dość łatwo „popsuć” pozytywny przekaz kampanii Patryka Jakiego
– #JŚ w Warszawie osiąga duże zasięgi i ma medialny posłuch (w szczególności ws. #PJ)
– Sprawy światopoglądowe takie jak nacjonalizm, rasizm, stosunek do środowisk LGBT, in vitro będą miały bardzo duży wpływ na wybory w Warszawie.

Reasumując, póki co Jan Śpiewak stonował kampanie Patryk Jakiego w sieci na kilka godzin. Pytanie czy jednorazowa szarża a może element szerszej strategii ?

DANE
www.brand24.pl
www.google.com
www.sentione.com
www.sotrender.com
www.fanpagekarma.com

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here