Prowadzenie kampanii wyborczej wiąże się z szeregiem wyzwań. Jedną z najpoważniejszych przeszkód jest pozyskanie funduszy. W zależności od miejsca, w którym odbywać się będzie kampania jej koszty mogą się wahać – na wsi koszt może być stosunkowo niski, natomiast w mieście bardzo wysoki. Warto pozyskać informacje (zrobić research) w tym temacie na przykład sprawdzając kampanie z ubiegłych lat (niekoniecznie swoje).

 

Najłatwiej zacząć od najbliższych.

Zbieranie funduszy to nie lada wyzwanie, więc potrzebna będzie nam drużyna. Rodzina, przyjaciele, sąsiedzi, ludzie, którzy bezpośrednio nas znają, darzą zaufaniem i wierzą w nasz cel. To oni jako pierwsi mogą wesprzeć naszą kampanię. Nie tylko finansowo. Ludzie, którzy nas otaczają mogą okazać się niesamowitymi zasobami pomocy. Nasi znajomi mogą pomóc nam zorganizować sesję zdjęciową, stworzyć i poprowadzić stronę internetową, stworzyć projekt graficzny ulotek. Zanim zatrudnimy słono liczących sobie profesjonalistów, warto rozejrzeć się wśród najbliższych czy nie posiadają umiejętności, którymi chcą się podzielić.

 

Nie bój się zwracać do „dużych ryb”.

Czasem może nam się wydawać, że nasza lokalna kampania nie będzie mieć znaczenia dla dużego inwestora. Warto jednak zaryzykować, bo co mamy do stracenia?

 

Dotacje online.

Wciąż nie są popularnym sposobem w pozyskiwaniu środków na kampanię wyborczą. A przecież to dobry sposób, żeby wesprzeć swojego kandydata. Nie każdego stać na jednorazowe przekazanie dużej kwoty. Mikrowpłaty też są korzystne i obrazują faktyczne poparcie dla kandydata. Wystarczy na odpowiedniej stronie umieścić swój projekt. Przedstawić siebie, swoje wartości, to dlaczego kandydujemy, a potencjalni wyborczy przeglądając różne pomysły sami zdecydują czy chcą nas wspomóc.

 

Bezpłatne formy promocji.

Social media dają wiele możliwości bezpłatnej promocji lub promocji za stosunkowo niską kwotę. Założenie kont w serwisach facebook, twitter, instagram czy youtube nic nas nie kosztuje i daje stały dostęp do głosujących. Bezpłatnie możemy zasygnalizować o naszym istnieniu, przedstawić siebie i utrzymywać kontakty
z tymi, którzy już nas „znają”. Promowanie postów to też świetny sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Kwotę jaką chcemy przeznaczyć na kampanię promocyjną ustalamy sami. Od niej oczywiście zależy ilość osób do jakiej dotrze promowany post. Personalizacja reklamy pozwala nam także na określenie profilu odbiorcy, zgodnego z profilem naszego potencjalnego wyborcy.

 

 Informuj!

Pamiętaj, aby na bieżąco informować swoich dotujących na co wydajesz pieniądze. Budzi to zaufanie
i wzmacnia chęć do dalszej pomocy. Osobista wiadomość z podziękowaniem to też świetny pomysł, robi dobre wrażenie i zwiększa prawdopodobieństwo na utrzymanie poparcia społeczności. W wyborach lokalnych każdy głos się liczy w związku z czym trzeba dbać o każdego wyborcę.

Źródło: https://www.onlinecandidate.com/articles/how-candidates-raise-money-local-campaigns