polityka w sieci

wszystko o polityce w Social media

wtorek

6

Czerwiec 2017

0

KOMENTARZE

Strategia zabezpieczenia społecznego – korzyści oraz jak ją prowadzić

Autor , Kategoria Analizy

Według danych zebranych przez firmę Curata, media społecznościowe są największą platformą dystrybucji zaktualizowanej treści: 76% marketingu udostępnia udokumentowaną treść w serwisach społecznościowych,
a liczba ta wciąż rośnie.

Badania pokazują również, że ponad 50% firm, które przekazują raport z treścią, wykazują zwiększoną widoczność marki, lidera, ruch internetowy i zaangażowanie nabywców.

Na tym samym zależy nam prowadząc kampanię wyborczą w mediach społecznościowych. Dlatego kandydaci, szczególnie w lokalnych kampaniach wyborczych, po raz kolejny powinni skorzystać z dorobku marketingowców, by zdobyć poparcie w sieci.

 

Warto stworzyć strategię dot. zabezpieczenia społecznego w social media. Bez niej nasza kampania skazana jest na porażkę. Produkowana treść powinna być przemyślana, dostosowana do aktualnych wydarzeń, sytuacji na świecie. I dobrze, żeby dotyczyła czegoś więcej niż sama kampania. Tak, by odbiorcy jednocześnie mogli dowiedzieć się czegoś o nas, ale i mogli wyciągnąć z niej jakieś korzyści. Jeśli nie jesteśmy w stanie tworzyć oryginalnej treści w tempie jakim działają social media, warto pomyśleć o aktualizacji treści udostępnianych
w przeszłości.

 

Oto niektóre korzyści płynące z dobrej strategii zabezpieczenia społecznego:

  • Określa „lidera opinii”- ważne, by publikowane treści były zgodne z naszą wiedzą, rzeczowe, fachowe, powinny budzić zaufanie. Jeśli ludzie będą w nie wierzyć, cytować, popierać swoje zdanie naszymi wypowiedziami, może to ustawić nas na pozycji tzw. „lidera myślenia”. Nasze treści będą opiniotwórcze,
    a sami staniemy się swego rodzaju autorytetem. Jeśli jednak będzie pisać bzdury, publikować niesprawdzone informacje, albo takie o których tematyce nie mamy pojęcia, mocno podkopie to nasz wizerunek i zaufanie użytkowników.
  • Poprawia zasięg i widoczność – kandydat, zwłaszcza w lokalnych wyborach, ma ograniczony budżet, który może zainwestować w tworzenie treści. Dzięki społecznościom w sieci możemy gromadzić i dzielić się treścią innych osób, a inni mogą udostępniać nasz dorobek, co sprawia, że nasz zasięg rośnie.
  • Utrzymuje w pamięci użytkowników – regularne kontakty z wyborcami są ważne, ale w praktyce mogą być czasem trudne do zrealizowania. Szczególnie, gdy nie jesteśmy jeszcze politykiem „na pełen etat”, a dopiero próbujemy swoich sił w lokalnych wyborach. Zazwyczaj wciąż mamy obowiązki zawodowe. Media społecznościowe ułatwiają regularne nawiązywanie kontaktów z wyborcami, dzieląc się z nimi czymś wartościowym, bez konieczności bycia źródłem treści.
  • Możesz wykorzystać kreatywność innych osób – sieć społeczna rozwija się z dużą prędkością, a wirusowość jest często wspierana przez kreatywność. Nawet przy największym budżecie komitetu wyborczego, nie jest powiedziane, że nasza treść „rozejdzie się” w social media. Udział w tworzących się społecznościach, pozwala wykorzystać kreatywność innych osób, wpisując się w już udaną treść, aby zwiększyć zasięg społeczności.

 

Aby skutecznie realizować założoną przez nas strategię w mediach społecznościowych, warto rozważyć następujące wskazówki:

  • Zdefiniuj cele i grupy docelowe – pierwszym krokiem do skutecznej realizacji strategii jest określenie celów: dlaczego udostępniasz akurat taką treść? Czy Twoje treści wzbogacają to co już można znaleźć w sieci? Ważne jest również określenie odbiorców docelowych: do kogo kierujesz treść i dlaczego? Jasne zrozumienie celów i grupy docelowej pomaga zapewnić spójność treści, którą zarządzasz.
  • Dodawaj własne komentarze do aktualizowanej treści. Jeśli coś udostępniasz, wyrażaj swoje zdanie na ten temat, zachęcaj czytelników do dyskusji. Ważne, by odbiorcy wiedzieli, które treści są dla Ciebie szczególnie ważne. To buduje nie tylko Twój zasięg, ale i wizerunek. Pokazuje, że nie tylko chcesz przekazać swoje zdanie, ale także interesujesz się zdaniem innych.
  • Niech multimedia staną się kluczową częścią zaktualizowanej treści. Twoja strategia jest niekompletna bez multimediów. Badania pokazują, że treści z wideo generują 300% więcej ruchu, a infografiki do 832% więcej interakcji. Sieć społeczna staje się coraz bardziej napędzana przez multimedia, a korzystanie z nich zwiększa zasięg ponad oczekiwania.
  • Monitoruj wskaźniki i sygnały społeczne. To, co działa dla jednej grupy odbiorców, niekoniecznie sprawdzi się dla innych. Pamiętaj, że nawet najlepsze strategie w zakresie zabezpieczenia społecznego nie są sztywne. Media społecznościowe stale się rozwijają, a Twoja strategia na rzecz społecznej cyrkulacji powinna ewoluować. Zwróć szczególną uwagę na treści, które angażują innych użytkowników.
  • Uczyń treść kluczową częścią kampanii. Udostępniaj treści w social media, na swojej stronie internetowej, ale pamiętaj, by we wszystkich tych miejscach była ona aktualna. Wyszukuj także treści związanych z Twoją osobą gdzie indziej. Regularnie sprawdzaj czy nie ma gdzieś Twoich wystąpień, zewnętrznych publikacji, czy ktoś o Tobie nie pisze. Warto, by Twoi odbiorcy zapoznali się też z wartościową treścią dotyczącą Twojej osoby. Im więcej uporządkowanej treści, dzięki której ludzie mają możliwość odkrywania ciebie, tym lepiej.

 

Podsumowując, Twoja strategia nie powinna obejmować tylko treści dotyczących Twojej osoby, jednocześnie nie pozwalając o Tobie zapomnieć.

 

 

Źródło: https://strongsocial.ca/5-tips-successful-social-curation-campaign/