#5 – Władysław Kosiniak-Kamysz

Szefowi #PSL w 2017 udało się wprowadzić „nie internetową” partię, w social media z bardzo dobrym skutkiem. Analiza danych wskazuje, że:

  • #WKK skutecznie w sieci pozyskuje elektorat konserwatywny, skupiony wokół profili powiązanych z #PiS.

  • #WKK i #PSL bardzo mocno docierają do „nie religijnego” elektoratu wiejskiego 

  • Symbolem sukcesu w 2017 pozostaje fakt, że #PSL udało się wyprzedzić m.in. w liczbie nowych polubień Nowoczesną.

#4 – Beata Szydło

 

Jedyny polityk #PiS, który w social media w mijającym roku był w sferze deklaratywnej (polubienia, komentarze, udostępnienia) bardzo mocno lubiany. Główne powody sympatii użytkowników w sieci, to m.in:

  • wystąpienia w sejmie: „dokąd zmierzasz Europo?”
  • Program 500PLUS, gdzie w opinii użytkowników sieci to #PBS jest twórca i gwarantem tego programu,
  • inne sprawy społeczne.

W mijającym roku profil Facebook #PBS zdobył 45K nowych fanów.

#3 Rafał Trzaskowski

Jeden wpis w profilu #Facebook i 3,5k nowych fanów.

Kandydat #PO na prezydenta Warszawy, to według większości internatów, ostania nadzieja opozycji na wygraną. Do tej pory jedyny polityk, który skutecznie neutralizuje w sieci ataki #KomisjiReprywatyzacyjnej. Trzaskowski to jedyny liczący się polityk opozycji, którego komunikacja dociera i jest akceptowalna zarówno przez lewicowy, jak i konserwatywny elektorat.

#2 Andrzej Duda

W dalszym ciągu mistrz robienia „internetów” i największy idol polityczny młodzieży w sieci. Jedyny polityk, który skutecznie komunikacyjnie dociera zarówno do elektoratu #PiS, jak i #Kukiz15.

651K fanów #PAD musi robić wrażenie na każdym polityku. W mijającym roku profil Facebook #PBS zdobył 44K nowych fanów.

#1 Patryk Jaki
2017 to był rok ministra Patryka Jakiego w social media. Wystarczy zaprezentować poniższe liczby dotyczące samej reprywatyzacji:

Oprócz spraw reprywatyzacyjnych Patryk Jaki zdominował sieć, m.in tematem gwałtu w #Rimini, czy akcją #StałemPodBlokiem. Dzięki takim akcjom Minister zyskał ogromną popularność i masę fanów w sieci. #Jaki2020, w 2017 brzmi całkiem realnie.