5 porad dla po na nowy rok polityka w sieci

– Remanent infrastruktury w sieci

PO to partia ktora jeszcze na poczatku 2015 r. miala najwieksza infrastrukture w mediach społecznościowych. Ogromna liczba partyjnych lokalnych fan pagy, profile działaczy, radnych, posłów odpowiednio wykorzystane mogły stanowić śmiertelną broń podczas kampanii. Ta cała infrastruktura kompetnie nie zadziałała w obu kampaniach. PO w sieci zaprezentowała się jak kolos na glinianych nogach. Brak spójnej strategii komunikacyjnej, brak świadomego zarządzania profilami, budowanie „pustych” przekazów bardzo szybko zadziałały na niekorzyść PO. Cała infrastruktura w obu kampaniach i w dalszym ciągu w dużej części nie spełnia podstawowych wymogów mediów społecznościowych. PO w 2016 roku bezwględnie musi dokonać przeglądu wszystkich profili w mediach społecznościowych. Wszystkie profile musza przekształcić się z wolnych elektronów prowadzonych raz lepiej raz gorzej w jeden sprawny organizm. PO musi m.in dokonać głębokiego audytu profili, ujednolicić ich wizerunek, przekaz, zadbać o lepsze zasięgi profili, oraz zwiększyć interakcję. Bez dokladnego remanetu swojej infrastruktury w sieci po nie darady odbudowac swojej pozycji wśród wyborców.

Poniżej kilka przykładów braku aktualizacji…..

PO Nowa SólPO Pruszkó∑

– Kto pomaga kto szkodzi?

PO musi dokonac wnikiwej analizy kto w sieci pracuje na sukces partii. Sukces rozumiany nie jako umjeszczanie postow na profilach ktorych nikt nie czyta ale o faktyczne dotarcie z komunikacją do wyborcow. Tylko wnikliwa analiza pozwoli zrozumieć:

  • Kto buduje odpowiednio duże zasiegi w sieci?
  • Czyje posty tworza najwieksza interakcje?
  • Jakie kanaly najlepiej docierają do wyborców?

PO musi wybrac osoby i profile ktore beda liderami w sieci i wyelininiwac tych ktorzy szkodza albo tworza pust przekaz. Fakt że posłowie, radni PO umieszczają posty na swoich profilach nie znaczy że są one czytanie i powodują interakcję ( z wyjątkiem paru laików które nie wiele znaczą) Posłowie i radni PO muszą na nowo stworzyć komunikację z wyborcami via media społecznościowe. Umieszczanie „pustych” postów które nie budzą żadnych emocji to droga do zatracenia.

Poniżej średnia zasięgów PO z ostatnich 12 miesięcy:

PO 12 MC

– Nie tylko hejt

Po musi zaakceptować że w 2016 roku dla partii kluczowe nie będzie krytkowanie czy hejtowanie przeciwników politycznych ale skuteczna prezentacja w sieci własnych propozycji. Proces „laikowania” wbrew pozorom jest o wiele trudniejszy i bardziej wymagający. Brak strategii „laikowania” był przyczyną dwóch porażek PO w ostatnich wyborach i przyczynił się do całkowitej marginalizacji PO w Internecie.  Aby skutecznie laikować PO musi:

  • Budować duże zasięgi w sieci dla swoich komunikatów ( dziś PO tego nie potrafi)
  • Budować interakcję dla swoich komunikatów w sieci m.in udostępnienia i komentarze.
  • Budować sieć neutralnych przekaźników czyli profili powiązanych z PO które wspomagają interakcję
  • Znaleść nowe kanały w sieci które pomogą dotrzeć do wyborców

– Przywódca w sieci

Bez względu na wyniki wyborów przewodniczącego PO, nowy lider musi od początku stac się liderem 2.0. Lider 2.0 to nie tylko konto na Twitterze, i sprawnie prowadzony profil na FB to także pełna interakcja z użytkownikami w sieci. Interakcja rozumiana nie jako puste prezentowanie informacji m.in w jakich mediach wystąpi i co powiedział ale żywa, prawdziwa rozmowa z użytkownikami w sieci. Zangażwanie fanów to klucz to wygranych wyborów. Ostania kampania partii konserwatywnej w UK się nie na ilość publikowanych postów ale zangażowaniu fanów. Jak to zrobić:

  • Rozmowa o prawdziwych problemach z fanami i ich rozwiązywanie.
  • Zangażwanie fanów w rozwiązywanie problemów
  • Udostępnianie postów innych fanów
  • Wzywanie do działania
  • Używanie hasztagów

Nowy przywódca PO musi być liderem 2.0 który od samego początku będzie dostępny dla użytkowników sieci.

– Facebook na początek

PO juz chyba wie że siec ma kluczowe znaczenie dla bieżącej walki politycznej. Musi wybrac odpowiedni kanal komunikacji dla swoich wyborocow. Twitter dla po to na chwile obecna najgorszy kanal do rozpoczecia odbudowywania pozycji na arenie politcznej. Po musi zaczac od prostego kanalu komunikacji dzieki ktoremu bedzie w stanie dotrzec z komunikatem do swoich wyborocow. Na chwile obecna najlepszym wyboremjest fb z wielu powodów

  • Szeroka baza potencjalnych wyborców
  • Lepsze narzedzia dotarcia do wyborców
  • Łatwiejszy i prostszy sposb publikacji komunikatu
  • Wieksza infrastruktura

Proste zestawienie profili na FB pokazuje jak dużo ma PO do odbudowania i zrobienia.