Dynamika wydarzeń politycznych dot. reformy #SN z perspektywy mediów społecznościowych wskazuje, że rosną szanse na komunikacyjną porażkę #PiS w sieci w tej sprawie. Pomimo początkowo bardzo słabych niedzielnych protestów opozycji, 48h później po m.in dzisiejszym wystąpieniu #PAD dane wskazują, że #PiS może faktycznie przegrać komunikacje w sieci ws. #SN.

 

#1 Czas

Początkowe dane wskazywały, że pomimo dużego zainteresowania tematem #SN z godziny na godzinę zainteresowanie spada. Dane wskazują, że po 5 dniach od ogłoszenia reformy #SN temat uzyskał największy zasięg w sieci.

Dodatkowo dzisiejsza debata sejmowa wywołała bardzo duże zainteresowanie w sieci objawiające się w wynikach wyszukiwania.

Ww. dane jednoznacznie wskazują, że im dłużej temat jest w “grze”, tym budzi większe zainteresowanie wśród użytkowników sieci. Taki sam efekt “kaskady informacyjnej” zadziałał
w czasie #czarnegoprotesu. Mając na uwadze powyższe, każdy kolejny dzień “debaty” to punkty ujemne dla #PiS. Innymi słowy z dnia na dzień protestujących na ulicach będzie przybywać.

#2 Masło

Drastyczna podwyżka cen masła wywołała bardzo duże zainteresowanie w sieci. Dane wskazują, że praktycznie (z wyjątkiem Warszawy) cała Polska żyje tematem cen masła.

Temat cen masła jest bardzo widoczny w sieci, a brak wyraźnego przekazu o wycofaniu się
z podwyżki cen benzyny sprawia, że w komentarzach coraz liczniej pojawiają się informacje łączące oba fakty.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154743721010222&id=330644215221

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1794842997197698&id=154116817936999

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10155536175999583&id=56246989582

Nakładając na te komentarze przekaz w mediach tradycyjnych dot. zmian w #SN w analizach szczegółowych ukazuje się duża niepewność wśród elektoratu socjalnego.

#3 Kukiz’15

PiS w sieci bez cichego wsparcia #Kukiz’15 ma bardzo ograniczoną siłę przebicia. Dane
z ostatnich 7 dni wskazują, że to #Kukiz’15, a nie #PiS lub inne partie opozycyjne jest głównym beneficjentem obecnego sporu politycznego.

Jeżeli #PiS nie uzyska akceptacji na działaniach ze strony #Kukiz’15 poniesie porażkę komunikacyjną w mediach społecznościowych.

#4 #DrugaZmiana

Słynna działająca w kanale komunikacyjnym Twitter grupa wspierająca działania partii rządzącej pod nazwą #DrugaZmiana w sytuacji kryzysowej czynni dla #PiS więcej szkody niż pożytku. Zamiast prowadzić akcje edukacyjne antagonizuje coraz większe grupy wyborców. A jak pokazują dane z ost. 30 dni zasięg w sieci tej formacji nie jest ograniczony.

Im dłużej trwa kryzys tym więcej #PiS będzie potrzebował sojuszników niż przeciwników.
W chwili obecnej #Drugazmiana dostarcza większą ilość tych drugich.

#5 Nowi

Im dłużej w sieci trwa temat #SN tym więcej nowych osób po stronie przeciwników angażuje się w spór. Analiza profili FB wskazuje, że są to ludzie którzy nigdy nie angażowali się politycznie. Trudno dziś określić kim są, gdzie (czy) i za kim pójdą, ale jedno jest pewne nie rozumieją/obawiają się reformy #SN, a im dłużej temat jest eksplorowany tym będzie ich więcej w sieci i na ulicach.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.