Poniższa analiza ma na celu odpowiedź na pytania: Jak wygląda wizerunek SLD i Razem w mediach społecznościowych? Czy “lewica” zyskuje po porażce projektu “Ratujmy Kobiety”? Która partia lewicowa ma szansę “wygrać Internety”? Analiza obejmuje okres styczeń-luty 2018

Odrzucenie obywatelskiego projektu “Ratujmy Kobiety” według większości komentatorów i analityków sceny politycznej miało stanowić przełomowy moment do “odrodzenia” lewicy w Polsce.

Analiza danych z mediów społecznościowych wskazuje, że głównym beneficjentem odrzucenia projektu było SLD. Zarówno liczba wpisów jak i interakcje oraz zasięg komunikatów pokazują jednoznacznie, że to SLD skuteczniej docierało do wyborców w sieci.

Takie wyniki są dosyć zaskakujące, ponieważ RAZEM posiada dwa razy większy profil w serwisie Facebook.

Całościowa analiza udziału wzmianek w badanym okresie wskazuje, że to właśnie SLD jest główną partią lewicową nad którą dyskutuje się w Internecie.

Dodatkowo ogromnym zaskoczeniem jest fakt, że SLD ma lepszą liczbę interakcji w mediach społecznościowych niż RAZEM.

Zebrane dane dotyczące wzmianek, zasięgów i interakcji wskazują jednoznacznie, że po 11.01.2018 to SLD stało się głównym beneficjentem politycznym po lewej stronie.

Warto odnotować dodatkowo fakt, że SLD jest głównym politycznym beneficjentem ustawy #dezubekizacyjnej oraz, co pokazują już dane marcowe, ustawy #degradacyjnej.

Zainteresowanie partiami w sieci.

Zebrane dane wskazują:
W zestawieniu ogólnopolskim poza ogromnym wzrostem zainteresowania w dniu głosowania – projekt “ratujmy kobiety” – obie partie są na porównywalnym poziomie.

W zestawieniu regionalnym (duże miasta + powiaty) SLD budzi zainteresowanie w województwach z największym odsetkiem byłych “PGR-ów” natomiast RAZEM zyskuje w dużych ośrodkach miejskich głównie na zachodzie Polski.

Analiza profili w mediach społecznościowych.

Facebook 

Twitter

Komentarz
Zebrane dane są dużym zaskoczeniem, okazuje się, że nie tylko “dobre memy” ale też/głównie rozpoznawalność i społeczny odbiór wpływa na zasięg i interakcję w sieci.

Powyższa analiza wskazuje że w dalszym ciągu w zdecydowanej większości społecznego odbioru to SLD jest uważana za partię lewicową. Nawet jeśli RAZEM produkuje duży “lewicowy szum” w sieci to urobek polityczny trafia do SLD.

Dodatkowo

  1. RAZEM nie zyskała fanów w social media po odrzuceniu projektu “Ratujmy Kobiety”.
  2. SLD szturmem w sieci zdobywa wyborców poszkodowanych przez PiS w ramach m.in ustawy dezubekizacyjnej czy degradacyjnej.
  3. RAZEM zyskuje nowych fanów w sieci, ale ma problem z konwersją na poparcie w sondażach podobnie do partii KORWiN.
  4. Dodatkowo analiza profili wskazuje na dużą liczbę spotkań SLD w rzeczywistym świecie. Żadna partia lewicowa nie dotarła w sieci do wyborców socjalnych m.in fani #MieszkaniePLUS czy #500PLUS.

Jeżeli taka dynamika utrzyma się do wyborów samorządowych to SLD, a nie RAZEM może być czarnym koniem lewicy i wbrew wszystkim wygrać “lewicowe” internety.

Dane:
www.brand24.pl
www.unamo.com
www.fanpagekarma.com
www.google.com

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here