Dane ilościowe i jakościowe z mediów społecznościowych wskazują, że #DebataWarszawska została całkowicie zdominowana w sieci przez przekaz opozycji. Praktycznie identyczną strategię zastosował #PiS w 2015 w wyborach prezydenckich i parlamentarnych. Pytanie otwarte: dlaczego zrezygnowano z tych działań w wyborach samorządowych? Poniżej prezentujemy dane dot. debaty Warszawskiej.

Zasięg & Zainteresowanie wydarzeniem

Wydarzenie #debataWarszawska miało rekordowe zasięg i zainteresowanie w sieci. Zebrane dane wskazują, że przy tak dużym zasięgu i zainteresowaniu przekaz z debaty dotarł nawet do tzw. „Low information voters” czyli osób, które średnio lub rzadko interesują się polityką.

#DebataWarszawska

  • Zasięg tematu – 19,2MLN osób
  • Polubień – 67K
  • Komentarzy – 2,48K
  • Udostępnień – 194K

TOP profile budujące zasięg w sieci:

warto zwrócić uwagę na duży wpływ profili #PO na budowanie przekazu w Internecie i całkowitą absencję #PiS.

TOP aktywne profile

Tak duża aktywności w piątek spowodowała że #PO udało się narzucić kompleksową komunikację w sieci. Dzięki temu zabiegowi wyborcy przytłoczeni natłokiem informacji mogli wyrobić sobie opinie kto wygrał, a kto przegrał debatę.

TOP popularne posty/tweety użyte w debacie

Zainteresowanie debatą w sieci Google

3 najbardziej wyszukiwany temat w Polsce.

Geolokalizacja aktywności użytkowników biorących udział w #DebataWarszawska

Warto w przypadku geolokalizacji zwrócić uwagę na ogromny udział kont z poza Warszawy. Warto zaznaczyć, że trzy najbardziej aktywne obszary wysłania komunikatów to: Warszawa, Katowice i Sanok.

Działania opozycji nie ograniczyły się tylko do komunikacji reaktywnej w sieci. Dodatkowo masowo rozpowszechniano hasztag #Trzaskowski2018. Analiza porównawcza wskazuje, że sztab kandydata Zjednoczonej Prawicy, tak jak #Komorowski w 2015 praktycznie nie miał szans obrony.

Opozycja uderzyła też skutecznie na kanale Facebook, gdzie #Trzaskowski pozyskał największą liczbę fanów (podobnie jak #Duda w 2015) w czasie debaty.

Wielopoziomowa komunikacja w mediach społecznościowych kandydat opozycji wygenerowała masę zapytań (zainteresowanie) organicznych (naturalnych) w Google (teren Warszawy) na swój temat. To oznacza, że wyborcy mogli zapoznać się m.in z programem kandydata.

Komentarz

Opozycja całkowicie zdominowała przekaz w social mediach. Sztab kandydata prawicy nie mógł/nie potrafił lub nie chciał wdrożyć skutecznej techniki obrony lub kontruderzenia znanej przez #PiS od 2015 roku. #DebataWarszawska pokazała, że media społecznościowe mają już bardzo duży wpływ na kształtowanie opinii wyborców. Skala aktywności zwolenników opozycji w dzień debaty była ogromna, co pokazuje jakie emocje wywołują zbliżające się wybory.

 

DANE:
www.fanpagekarma.com
www.brand24.com
www.google.com
www.unamo.com
www.sentione.com
www.sotrender.com

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here