21.05.2017 miała miejsce konwencja organizowana przez Nowoczesną pod hasłem #LepszaPolska. Głównym celem komunikacyjnym konwencji była prezentacja haseł programowych. Czy dzięki nowym hasłom partii Ryszarda Petru udało się zmienić negatywny trend, który towarzyszy tej partii od stycznia br.?

Dane ogólne:
Konwencja nie spowodowała widocznego wzrostu zainteresowania liderem Nowoczesnej jak i samą partią.

Dane z ostatnich 12mc wskazują, że w dalszym ciągu największym zainteresowaniem wśród użytkowników sieci cieszy się styczniowy wyjazd lidera N do Portugalii.
Szczegółowe zestawienie haseł z ostatnich 7 dni wskazuje, że nowe hasła partii nie wpłynęły zbytnio na jej postrzeganie.

Zasięg w sieci konwencji #Lepszapolska

Zasięg: 2MLN osób

  • Liczba wzmianek: 2,672
  • Liczba polubień: 88,239
  • Liczba udostępnień: 35,044

W porównaniu z konwencją programową o takim samy haśle z września 2016 można zaobserwować wyraźną poprawę w wynikach.

  • Wrzesień 2016 #lepszapolska – 1,2MLN zasięg / 1289 wzmianek
  • Maj 2017 #lepszapolska 2MLN zasięg / 2672 wzmianek

Dane dot. kanałów komunikacji, których używano do prezentacji haseł:

Dane dot. liczby fanów wskazują, że pomimo nowego otwarcia #Nowoczesna nie zyskała znaczącej liczby nowych fanów. Dodatkowo w dniu konwencji #Petru uzyskał jeden z gorszy wyników w tym roku dot. liczby odchodzących fanów.

FB #Nowoczesna +52 nowych fanów – 21.05.2017
FB #Petru (-72) nowych fanów – 21.05.2017

Po interakcjach dot. konwencji nie widać większego zainteresowania wsród użytkowników sieci.

Liczba zaangażowanych fanów profili N i #Petru była minimalna.

W zestawieniu z konkurencyjnym profilem #PO z #MarszuWolności widać jakościową różnicę.

KOMENTARZ.
Zebrane dane wskazują, że:

  • Nowoczesnej udało się pozyskać “śladowe” poparcie w sieci dla swoich nowych rozwiązań.
  • Kowencja nie “rozeszła się” po sieci – 89% komunikatów wysyłanych było w kanale Twitter, oznacza to, że nowe postulaty nie trafiły do szerszej świadomości.
  • Nie można mówić o nowym otwarciu na wyborców, ponieważ komunikacja w sieci uzyskała bardzo małe zaangażowanie.
  • Dane wskazują, że głównym problemem dla Nowoczesnej jest odpowiedź na pytanie: co dalej z liderem?