Zasięg w sieci.

Dane szczegółowe
W analizowanym okresie Kukiz’15 najlepsze zasięgi uzyskał:
14.04.2016 8,7 miliona osób – sprawa posła Morawieckiego.
08.06.2016 4,6 miliona osób – publikacja pustej sali sejmowej.
20.07.2016 4,1 miliona osób w ramach akcji #korytoplus ( wykres nie uwzględnia indywidualnego wyniku samego samego profilu FB – Kukiz’15)
09.02.2016 4,3 miliona osób – sprawa gabinetów politycznych
20.03.2016 – 3,1 miliona osób wypowiedź posła Piotra Marca

W zestawieniu miesięcznym najlepszy zasięg Kukiz’15 uzyskał w marcu 2016, ale nie było to zasięg sprzyjający wizerunkowi klubu.

Główne kanały na których toczy się dyskusja dot. Kukiz’15 to Facebook 56% oraz portale prawie 37%.

Facebook

Ten kanał mediów społecznościowych to główna siła Kukiz’15. W badanym okresie zdobył 36 tysięcy nowych fanów.

Dynamika wzrostu nowych fanów pokrywa się ze największymi zasięgami zdobywanymi prze ugrupowanie Pawła Kukiza.

Szczegółowa analiza treści pokazuje że kluczowe dla Kukiz’15 są komunikaty dot. m.in imigrantów, #korytoplus lub pusta sala sejmowa czyli hipokryzja życia politycznego. Dane wskazują też na duży wachlarz tematów jakimi Kukiz’15 się zajmuje, ale tylko akcje o dużym zasięgu skierowane głównie przeciw partii rządzącej budzą największe zainteresowanie.

 

W polskich mediach Kukiz’15 dominuje a jedyne ugrupowanie które może się z nim mierzyć to KOD.

Komentarz
Jedyny problem sztabowców Kukiz’15 to konwersja poparcia z sieci na sondaże i docelowo na realnych wyborców. Kukiz’15 nie może wpaść w tzw. paradoks JKM – silny internet – brak wyborców. Można wnioskować że jednym obiektywnym czynnikiem odrózniającym ruch Pawła Kukiza od reszty politycznej konkurencji po tej stronie sceny politycznej jest tzw. realność działania która musi zostać uwidoczniona w sieci. Jeśli wyborcy poczują że takie same komunikaty z sieci otrzymują od konkurencji a Kukiz’15 nie ma mocy sprawczej to poczują się zawiedzeni co będzie kluczowe dla poparcia.

dane: www.monitori.com www.fanpagekarma.com