12.10.2106 ruszył nowy program rządu dot. budowy mieszkań promowany w sieci pod nazwą #mieszkanieplus. Czy program odniesie w sieci podobny sukces jak #500plus?

W ostanim tygodniu #mieszkanieplus zdominowało wyszukiwania na tle innych wydarzeń m.in #czarnyprotest, #500plus, #reprywatyzacja, #komisjawenecka

Analiza geolokalizacji wyszukań wskazuje na tylko 3 z ww. tematów mają zasięg krajowy(większa intensywność kolorów większe zainteresowanie) :

#mieszkanieplus

#500plus

#czarnyprotest

Tematy #reprywatyzacja oraz #komisjawenecka wydają się być tematami regionalnymi.

W perspektywie ostatnich 12 miesięcy widać zdecydowanie że dwa głównie tematy #czarnyprotest i #500plus zdominowały siec. Na chwilę obecną program #Mieszkanieplus nie przebił się do szerszej świadomości internautów.

Analiza ilościowa projektu #mieszkanieplus (ostanie 30 dni)

Zasięg w sieci.

Liczba interakcji.

Kanały komunikacji.

Chmura słów.

Najbardziej popularne posty/tweety w mediach społecznościowych.

#mieszkanieplus to pierwszy od wielu tygodni efektywny przekaz rządu i PiS w sieci.

Zestawienie #Mieszkanieplus z projektem #500plus (liczba wypowiedzi)

Max. zasięg #500plus w sieci ostatnie 12 miesięcy

Danes wskazują jednoznacznie że siła przekazu dot. nowego programu PiS w porównaniu do #500plus jest minimalna. W związku z powyższym należy zadać sobie dwa pytania:

  1. Dlaczego siła przekazu jest tak niska i co wpływa na ten stan rzeczy?
  2. Czy program ma szanse na szeroki sukces tak jak #500plus? 

Ad.1
Siła przekazu to wypadkowa wielu czynników m.in wsparcie mediów w sieci, liczba interakcji itp. W wypadku #mieszkanieplus widać ogromną dysproporcję pomiędzy pracą rządu a parlamentarzystów i samorządowców. W przypadku programu #500plus współpraca przebiegała wzorowo. Rząd wysyła komunikaty a na poziomie profili poszczególnych posłów i radnych dokonywano udostępnień itp. Dzięki temu ogromne grupy osób w sieci wiedziały o programie. Przy programie #mieszkanieplus widać ogromna pracę rządu i bardzo słabą pracę posłów i radnych. Dysproporcja jest tak duża że rzutuje na cały przekaz dot. programu w sieci. Absencja parlamentarzystów i samorządowców w promowaniu projektów rządu, stopniowo będzie się przekładać na coraz gorsze dotarcie do wyborców. Taka sytuacja miała miejsce w Platformie Obywatelskiej w latach 2013-2014.

Ad.2
#Mieszkanieplus to pierwszy od kliku tygodni pozytywny temat dla PiS który wzbudził dużą dyskusję w sieci m.in ponad 7K wzmianek. Tak liczba może dawać nadzieję że program wejdzie do świadomości internautów ale bez mobilizacji posłów i samorządowców partii rządzącej nie ma na to szans.

Komentarz
Biorąc pod uwagę dość trudne ostanie tygodnie dla PiS w sieci, wydawać się mogło że program #mieszkanieplus będzie doskonały momentem do zmiany trendu. Kolejne sondaże pokażą jak bardzo program przełożył się na poparcie. Ewentualne pretensje posłowie mogą mieć sami do siebie.

Dane: www.monitori.pl / www.google.pl/trends/