Człowiek bez strategii, który lekceważy sobie przeciwnika, nieuchronnie skończy jako jeniec

Sun Zi

Temat wyjazdu lidera Nowoczesnej wzbudził w polskim internecie i mediach społecznościowych istną burzę. W sieci na temat R. Petru pojawiły się setki tysięcy komentarzy, tysiące memów, miliony interakcji.

Zainteresowanie w sieci.

Najpopularniejsze zapytania.

Skala zainteresowania tematem wyjazdu lidera opozycji jest ogromna.

Zainteresowanie wyjazdem lidera Nowoczesnej jest dwukrotnie większe niż protestem w sejmie (16.12.15)

Porównując zainteresowanie w sieci wyszukiwania z innymi społecznymi wydarzeniami m.in Ełku lub występem Zenona Martyniuka w Sylwestra widać faktyczną skalę problemu.

Zasięg w sieci

Łączny zasięg w sieci mierzony w dniach 02-03.01.16 dot. lidera Nowoczesnej wyniósł: 20 MLN osób.

Liczba wyników w mediach społecznościowych: 43tyś
Liczba interakcji w mediach społecznościowych: 8 milionów.
Liczba polubień: 6,2MLN
Liczba udostępnień: 2MLN
Liczba komentarzy: 30 tyś

Dane dzienne:

Zasięg w sieci 02.01.16 – 8,4MLN / 27tyś wzmianek

Zasięg w sieci 03.01.16 – 12MLN / 36tyś wzmianek

Profile mające największy wpływ na budowanie zasięgu w badanym okresie:

Profile najaktywniej piszące o temacie w badanym okresie:

Najpopularniejsze posty/tweety na temat R.Petru w badanym okresie:

Najczęściej komentowane artykuły w sieci:

  1. http://onet.tv/i/news/katarzyna-lubnauer-komentuje-wyjazd-ryszarda-petru/0vsk3s
  2. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154192726761485&id=50063176484
  3. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1664649507162974&id=100001192926389
  4. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154191907031485&id=50063176484
  5. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1313277208739996&id=773389822728740

Wartość wszystkich publikacji dot. lidera opozycji (Estymowany ekwiwalent reklamowy) wyniósł 1,2 MLN PLN.

Warto porównać ww. dane z zasięgiem ostaniej akcji opozycji w sejmie #wolnemediawsejmie

Maksymalny zasięg #wolnemediawsejmie: 6,9MLN / 20tyś wzmianek

Łączne dane #wolnemediawsejmie (16-19.12.15)

Zasięg: 15MLN osób
Liczba wyników w social media: 48tyś
Liczba polubień: 449tyś
Liczba udostępnień: 143tyś
Liczba komentarzy: 29tyś

KOMENTARZ

Skala problemu lidera opozycji w sieci jest ogromna. Przewyższa dwu trzykrotnie zasięgi i interakcję takich akcji jak #Piotrowicz lub #Misiewicze.

Obecna sytuacja to skutek braku długoterminowej strategii opozycji dot. blokady sejmu. Po 20.12.15 opozycja nie miała pomysły budowę przekazu i emocji związanych z tym protestem, czego skutkiem jest obecna sytuacja.

Ważną informacją dla sztabów PO i .N powinna być skala problemu – te dane pokazują jednoznacznie że przeciwnicy opozycji potrafią się bardzo szybko mobilizować i tworzyć silniejszy przekaz. Dodatkowo kolejny raz dane pokazują że pojedynczo ani PO ani N nie są w stanie bronić się przed tak zmasowanymi atakami.

Skala zasięgu i wzmianek świadczy że na “pewien czas” lider .N został wyeliminowany ze świadomości przeciętnego wyborcy jako racjonalny rozważny polityk (podobne kryzysy przeżył PDT w 2005, GS w Karpaczu 2014). Od samego R. Petru będzie zależało czy i kiedy odbuduje swój wizerunek. Nie ma wątpliwości że lider N w najbliższych dniach (tygodniach) otrzyma w prezencie od swoich przeciwników “1000 Wietnamów” w sieci, pytanie brzmi jako czy i jak przetrwa ta próbę.

Warto zauważyć że partia rządząca otrzymała prezent noworoczny i jeśli dobrze rozegra komunikacyjnie temat sejmu pierwszy raz od września 2016 odzyska inicjatywę w sieci.

dane: www.brand24.pl / www.google.com/trends / www.monitori.pl