Teza
Bieżąca komunikacja w sieci prowadzona przez Platforma Obywatelską i Nowoczesną nie rokuje w średnim i długim okresie do zmian preferencji sondażowych.

Dane ilościowe

Przyrost fanów w kanale Facebook w analizowanym okresie.
Nowoczesna + 2,316 nowych fanów.
PO + 325 nowych fanów.

Przyrost dzienny

Na tel ostatnich wydarzeń politycznych m.in zaostrzenie prawo aborcyjnego, sprawa #Misiewiczów, nowy podatek liniowy, CETA zyski obu graczy wydają się stosunkowo słabe w porównaniu z resztą.

Razem + 7,323 nowych fanów.
Kukiz’15 + 5,023 nowych fanów.
Prawo i Sprawiedliwość + 509 nowych fanów
PSL + 120 nowych fanów.

Zaangażowanie fanów (polubienia, komentarze, udostępnienia)

Nowoczesna – średnia dzienna 1,5% wszystkich fanów profilu.
PO – średnia dzienna 2,7 % wszystkich fanów profilu.

Dla porównania w tym samym okresie.

Kukiz’15 średnia – 8%
Razem – 5%
PiS – około 4%

W analizowanym okresie lider Nowoczesnej zaliczył duży spadek liczby fanów.

Dodatkowo warto zauważyć drastyczny spadek ( około 60%) interakcji w okresie 01.01 – 30.10 br.

Te dane oznaczają że dotarcie z przekazem do szerszej grupy wyborców jest coraz trudniejsze.

Posty o największej sile „rażenia” udostępnień w badanym okresie. Interakcja fanów na poszczególne posty wskazuje że PO posiada większą siłę dotarcia niż Nowoczesna.

Większość prezentowanych przez PO i Nowoczesną treści w sieci jest ze sobą zbieżne.

Analiza aktywności fanów obu profili wskazuje na dwa ciekawe fakty:

– zarówno fani Nowoczesnej jak i PO maja lewicowe sympatie (wskazuje na to m.in fakt wizyt na lewicowych profilach)
– Fani PO są bardziej hermetyczni co oznacza że PO w bardzo ograniczonym stopniu dociera z komunikatami do wyborców.

Aktywność fanów PO

Aktywność fanów Nowoczesnej

W badanym okresie znacznie nie zmienił się sentyment dla obu partii.

Sentyment PO
W badanym okresie PO nie udało się widocznie poprawić wizerunku w sieci.

Miesięczne zestawienie sentymentu dla PO – wydźwięk postów.

Zbiorczy wydźwięk postów PO

Sentyment Nowoczesna

Nowoczesna mimo że lepiej odbierana przez użytkowników sieci niż PO tez ma duży problem z krytyką.
Miesięczne zestawienie sentymentu dla Nowoczesna – wydźwięk postów.

Zbiorczy wydźwięk postów Nowoczesna

Komentarz

Powyższe dane wskazują że PO i Nowoczesna mają bardzo duży problem z pozytywnym wizerunkiem w sieci. Bez pozytywnego przekazu trend boczny w sondażach może trwać przez następne miesiące i lata a nawet takie wydarzenia jak #czarnyprotest nie zmieniają ogólnego podejścia wyborców do partii politycznych.

Dane: www.fanpagekarma.com / www.sentione.pl / www.quintly.com

1 KOMENTARZ

Comments are closed.