Kluczowy temat:

  • BS i PiS na wakacjach

Sztab PiS i BS albo złapał zadyszkę, albo korzysta z wakacji. Nowy spot dot. referendum, w porównaniu z innymi produkcjami, nie robi w sieci zawrotnej kariery.1

2

 


Taki stan rzeczy można tłumaczyć tylko jednym – samo referendum nie jest zbyt popularne w sieci, co przekłada się na wszystkie działania partii w tym zakresie. Może to oznaczać, że nie warto inwestować dużych środków w to wydarzenie.

Mały zasięg spotu to jednak najmniejszy problem.

Nieobecność BS osłabia jej pozycję w sieci, co może przekładać się na wyniki w październikowych wyborach. Dość dynamiczny wzrost negatywnych opinii w tym tygodniu (który powoli staje się tendencją) jest powodowany dwoma zmiennymi:

Pierwsza to bardzo duża popularność PAD, który w sieci skradł blask BS i PiS. Można to zauwazyć w każdym miejscu Internetu co przekłada się na interaktywność użytkowników (like’i i share’y) oraz zasięg. Taka sytuacja powoduje że BS i samo PiS muszą bardzo mocno walczyć w Internecie o popularność pomimo dobrych wyników w sondażach.

Drugą kwestią, która jest o wiele większym problemem od pierwszej, jest coraz skuteczniejsza kampania negatywna wymierzona w BS której PiS nie doświadczył przy wyborach prezydenckich. Popularność memów, filmów i ataków na forach wzrasta, ale na pewno jest na dużo niższym poziome niż ataki na PO i PEK.. Ataki z którymi PO i PEK żyją od kilkunastu miesięcy zaczynają dotykać PiS i BS.

Taka sytuacja może oznaczać w krótkiej perspektywie że BS i PiS będą zbierać coraz więcej negatywnych opinii, a okres, w którym można było zdobyć bezpieczną przewagę w sieci, minął bezpowrotnie i sztab musi przejść do skutecznego kontrataku.

Defensywa PO i PEK w Internecie

pek1
PEK – interakcje

Ostatni tydzień nie był zbyt udany dla PO i PEK. Tym razem pominiemy w analizie rzeczy, o których piszemy od tygodni, czyli małą aktywność profili oraz brak polityki zarządzania komunikacją w sieci. Widocznie w dalszym ciągu PO i PEK nie traktują sieci priorytetowo, a cała para, skierowana na posiedzenia wyjazdowe i spotkania z wyborcami, idzie w gwizdek.

pek najbardziej interaktywne wpisy
PEK – najbardziej interaktywne wpisy
pek wpisy napopularniejszych autorów
PEK wpisy napopularniejszych autorów

pek wpływ autorów sm


Analiza siły listy wyborczych PO w mediach społecznościowych pokazuje że PO ma duże niedociągnięcia w tej dziedzinie. Brak profili w mediach społecznościowych, nieumiejętne zarządzanie komunikacją, a przede wszystkim, brak kontaktu z wyborcami, przekładają się na bardzo niski zasięg przesyłanych komunikatów. Analizy wskazują, że 60% posłów PO nie dociera kompletnie do swoich wyborców z żadnym przekazem. Ostatni tydzień, to kolejny przespany tydzień dla tej partii.

Po interakcje
PO – interakcje
4
PO – najbardziej interaktywne wpisy

5


 

Zjednoczonej Lewicy nie widać w sieci

Analizowanie organizacji lewicowych w sieci jest bardzo trudnym wyzwaniem z kilku powodów. Pierwszy, to mnogość organizacji i grup, które w nazwie i postulatach tytułują się lewicowymi. Dwie największe partie lewicowe SLD i TR praktycznie w sieci nie istnieją. Zaangażowanie w granicach 1% dla organizacji politycznych w sieci to bardzo niski wynik. Analiza hasła „zjednoczona lewica” też jest problematyczne bo takich profili na FB jest już kilka, a samą domenę można kupić.

8

Pomimo zbieranych danych, nie mamy punktu odniesienia do rzeczywistości. Samo SLD lub TR nie tworzą rzeczywistego contentu w sieci, nie mówiąc o samodzielnym zasięgu czy interakcji. Generalnie, ostatni tydzień nie przyniósł niczego nowego. Poniższy wykres odzwierciedla zasięgi wszystkich grup lewicowych, których obecnie jest wiele, stąd też pierwsze wrażenie dużego szumu, który jednak nie przekłada się na żaden faktyczny efekt ze względu na brak spójności w działaniach i komunikacji.

lewica interakcje
Lewica – interakcje
lewica popularni autorzy
Lewica – wpisy najpopularniejszych autorów

lewica najaktywniejsi

7 9 10


NowoczesnaPL

Nowoczesna w zeszłym tygodniu zanotowała rekordową ilość pozytywnych opinii w sieci. Dodatkowo, dość sprawnie kontroluje swój wizerunek w sieci, pomimo licznych ataków. W dalszym ciągu problemy leżą w zasięgu oraz interakcyjności, co przekłada się na dotarcie do wyborców. Analiza wskazuje, że problemy mogą wynikać z m.in braku optymalizacji treści w sieci – trudno jest trafić do nich przez postulaty-hasła np: „wolność gospodarcza”, „niskie podatki” itd. Nowoczesna jeśli chce przetrwać do października, musi szukać nowych alternatywnych dróg dotarcia do wyborców.

Dodatkowy problem, to brak możliwości dotarcia użytkowników sieci, jako potencjalnych wyborców, do struktur lokalnych: hasło „nowoczesna” + nazwa miasta (szczególnie mniejszego) bardzo często prowadzi donikąd. Same profile wojewódzkie źle się indeksują w sieci.

nowoczesna interakcje
NowoczesnaPL – interakcje
nowoczesna najbardziej interaktywne wpisy
NowoczesnaPL – najbardziej interaktywne wpisy
nowoczesna wpisy od najpopularniejszych autorow
NowoczesnaPL – wpisy najpopularniejszych autorow

nowoczesna


PAD

Ostatni tydzień dla PAD w sieci, pomimo wylewanych gorzkich żali przez część mediów, był bardzo udany. Tak jak przewidywaliśmy we wcześniejszych analizach musi minąć dużo czasu, aby silny wizerunkowy monolit i ogromna rzesza fanów jaką ma za sobą PAD zaczęła się kruszyć a tym bardziej działać na jego niekorzyść. Analiza wskazuje, że negatywne komentarze i ataki na PAD uderzają głównie w BS i PiS.

pad interakcje
PAD – interakcje
pad wpisy interakcyjne
PAD – najbardziej interaktywne wpisy

pad2


Kukiz

Ostatni tydzień dla PK może być symboliczny. Kukiz spadł z zasięgiem i interakcją w sieci do poziomu stycznia 2015.

pk interakcja
PK – interakcje
pk1
PK – wpisy najpopularniejszych autorów
pknajpopularniejsi autorzy
PK – najbardziej interaktywne wpisy

pk2