Kluczowe tematy:

  • Pierwszy raz BS przekroczyła liczbę 40% w negatywnych komentarzach.
  • PEK nie udało się przełamać poziomu 35% negatywnych komentarzy.
  • Spot PEK wbrew pozorom sukcesem w sieci.
  • PK z rekordowym zasięgiem w sieci.

Pierwszy raz BS przekroczyła liczbę 40% w negatywnych komentarzach.

Mijający tydzień nie był łaskawy dla BS jeśli chodzi o sieć. Pierwszy raz, od momentu ogłoszenia kandydatury na premiera, liczba negatywnych komentarzy (krytyka) przekroczyła granicę 40%. Warto przypomnieć, że w tym samy miejscu (max 49%) była PEK w czerwcu. Główny czynnik na tak niskie wyniki to wypowiedź JK na Jasnej Górze, która uruchomiła falę krytyki. To wydarzenie bezpośrednio uderzyło w BS. Wydaje się, że jest to incydentalne wydarzenie, już w weekend trend ewidentnie się odwrócił.

BS zestawienie ogólne 12.07 19.07 2015
BS zestawienie ogólne 12.07-19.07
BS zestawienie ogólne 12.07 19.07 2015
BS interakcja 12.07.19.07
BS Interakcja 12.07 19.07
BS wpływ i aktywność 12.07-19.07

 


PEK nie udało się przełamać poziomu 35% negatywnych komentarzy

W dalszym ciągu PEK nie jest w stanie zejść z poniżej 35% z negatywnymi komentarzami w sieci na jej temat. Pobieżna analiza behawioralna wskazuje, że może znajdować się w tzw. „pułapce medialnej” w jakiej znalazł się PBK w czasie 2 tury wyborów prezydenckich. Częsta obecność w mediach niesie za sobą uboczny efekt dużej liczby postów i artykułów, które są komentowane, co przekłada się na negatywny obraz PEK w sieci. Dodatkowo, sztab PEK nie potrafi przełożyć wizyt (które cieszą się ogromnym zasięgiem w sieci) na sukces w Internecie. Głównym powodem może być brak w sztabie osób znających się na mediach społecznościowych.

PEK zestawienie ogólne 12.07-19.07
PEK zestawienie ogólne 12.07-19.07
PEK interakcja 12.07.19.07
PEK interakcja 12.07-19.07
PEK wpływ i aktywność 12.07 19.07
PEK wpływ i aktywność 12.07-19.07

 


Spot PEK wbrew pozorom sukcesem w sieci

Pobieżna analiza oglądalność nowego spotu PEK wskazuje, że nie znalazł on uznania wśród internautów. Niska oglądalność oraz dość duży sukces parodii spotu nie jest dobry prognostykiem zbliżających się wyborów. Sukcesem spotu jest fakt, iż sztabowi PO udało się osiągnąć historyczną liczbę udostępnień w sieci tzw: „share’ów” i pierwszy raz od wyborów prezydenckich PO wygrało Internet. Spot zebrał około 3,500 share’ów, dla porównania spot PiS „dopalacze”, uderzający w PEK zebrał około 9,000 share’ów.

 


PK z rekordowym zasięgiem w sieci

Wizerunkowe kłopoty PK nie przekładają się na spadek jego popularności w sieci. W mijającym tygodniu PK dotarł do ponad 4.500.000 użytkowników sieci. Bez wątpienia jest to rekord. Spadek poparcia w sondażach widać w ilości negatywnych komentarzy. PK generuje 3 razy więcej negatywów niż PEK i 5 razy więcej niż BS.

PK zestawienie ogólne 12.07 19.07
PK zestawienie ogólne 12.07-19.07
PK interakcja 12.07.19.07
PK interakcja 12.07-19.07
PK wpływ i aktywność 12.07 19.07
PK wpływ i aktywność 12.07-19.07