Kluczowe tematy:

  • Dramatyczny wzrost negatywnych opinii PEK
  • Ogromna krytyka pomysłu PO tzw: „dopłaty do pensji” 
  • Twitter zdominowany przez BS
  • Lewica – więcej publikacji w mediach niż zainteresowania w sieci
  • PK stracił ponad 70% „lojalnych fanów

Dramatyczny wzrost negatywnych opinii PEK

Zarówno pomiary z trzech niezależnych narzędzi, jak i analiza behawioralna opinii/komentarzy zamieszczanych w sieci wskazują, że PEK oraz samo PO z powrotem wracają do sytuacji z czerwca br. Liczba negatywnych opinii przekroczyła 60%. Spadek może być bardziej odczuwalny z powodu systematycznego spadku pozytywnych opinii, który dotyczy zarówno samej PEK, jak i całego PO. W dalszym ciągu nie widać zintegrowanej polityki komunikacji w sieci. Przykłady pojawiają się w sferze makro (brak optymalizacji wiadomości w wyszukiwarkach związanych z wyjazdowymi posiedzeniami rządu) oraz w sferze mikro, czyli w pracy członków PO w sieci.

grafika 1

Poniżej przykłady ww. braku pracy:

grafika 2

grafika 3

 

Nie jest dobrym rozwiązaniem polityka zamykania profili (ustawienia prywatności- tylko dla znajomych) przez radnych PO, w szczególności przed wyborami:

grafika 4

Wydaje się, że dużym niedopatrzeniem jest nie umieszczenia spotkania w Łodzi w serwisie lubiepo.pl (ponad 2,5 tys. polubień na Facebook’u).

Dodatkowa analiza profili parlamentarzystów ziemi łódzkiej wskazuje, że w dalszym ciągu (z wyjątkiem posła Grabarczyka) profile traktowane są jako autopromocja, a nie maszyna do zdobywania głosów

Profil EWAKOPACZ – Mój Premier (1.600 polubień) nie jest (lub jest bardzo słabo) promowany w sieci, a średnie zaangażowanie fanów (udostępnienia) na poziomie 15% to bardzo słaby rezultat. Wnikliwa analiza pokazuje, że interakcja na tym profilu przez użytkowników trwa tylko od poniedziałku do piątku.

Grafika 6 zangażowanie lipiec 2015
Zangażowanie lipiec 2015

Grafika 5 Grafika 7

Reasumując, bez kompleksowej strategii działań w sieci, PEK nie będzie kumulować pozytywnych opinii, a próby zdobywania wizerunku przez uruchamianie profili negatywnych, wymierzonych w konkurencje, nie przyniosą spodziewanych rezultatów.

Ogromna krytyka pomysłu PO tzw: „dopłaty do pensji”

W momencie ogłoszenia pomysłu na tzw: „dopłaty do pensji” ilość laików, podpisujących się pod propozycją, wyniosła prawie 12.000. Następne 24 godziny było miażdżące dla projektu w ocenie użytkowników sieci, z powodu poniższego wpisu. Informacja została udostępniona (jednego dnia) ponad 4.000 razy i uzyskała ponad 20.000 polubień.


Ogromna krytyka pomysłu PO tzw: „dopłaty do pensji”

W momencie ogłoszenia pomysłu na tzw: „dopłaty do pensji” ilość laików podpisujących się pod propozycją wyniosła prawie 12.000. Następne 24 godziny było miażdżące dla projektu w ocenie użytkowników sieci – główny powód to wyliczenia dot. opodatkowania.

twitter


Twitter zdominowany przez BS

W lipcu popularności jak i zasięg przekazywanych informacji należał według wszystkich analiz do BS i PiS. Od dłuższego czasu w tym kanale komunikacji zwolennicy PEK i PO są mniejszością dlatego wynik jest tak jednostronny:

Grafika 8


Lewica – więcej publikacji w mediach niż zainteresowania w sieci

Wszystkie zebrane dane z ostaniach tygodni pokazują że SLD jak i Twój Ruch w mediach społecznościowych nie istnieje. Mimo przyzwoitego zasięgu kumulowanego przez te oba podmioty – średnio 200.000 dziennie i wysokiej liczby laików brakuje interakcji która jest średnio na poziomie 1% ( PO 4%, PiS 6%) Ten stan rzeczy może oznaczać tylko jedno brak zainteresowania wyborców informacjami przetwarzanymi przez Zjednoczoną  Lewicę.


PK stracił ponad 70% „lojalnych fanów”

W perspektywie średnioterminowej PK traci wpływy w sieci. Jeszcze w czerwcu uzyskiwał tygodniowo średnio 120.000 laików, 38.000 szerów i 17.000 komentarzy. Ten dane pracowały na jego dobry wynik w majowych wyborach. W chwili obecnej straty wydają się być ogromne. Średnia z ostatnich tygodni około 32.000 laików 7.000 szerów i 5.500 komentarzy przy tak dużym trendzie spadkowym widać bardzo duży spadek zasięgu w mediach społecznościowych. Jeszcze w czerwcu PK docierał do ponad 7.000.000 użytkowników obecnie jest wynik wynosi niecałe 2.000.000.

Grafika 9